لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

تصمیم دولت مبنی بر کاهش ساعات کاری و اجرای «دور کاری» در ماه رمضان


هیئت دولت روز یکشنبه ضمن ارائه مصوبه کاهش ساعات کاری در ماه رمضان اعلام کرد که دولت برای جبران این کاهش ساعت طرح «دور کاری» را به اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید دوستعلی، دبیر هیئت دولت روز دوشنبه، ۱۸ مرداد اعلام کرد که دولت سعی دارد با به کار بستن روش «دور کاری»، شرایط را به نحوی مهیا کند که تعدادی از کارمندان بتوانند از راه دور به فعالیت اداری خود بپردازند.

هیئت دولت روز یکشنبه، مصوبه کاهش ساعات کار ادارات و بانک‌ها در ماه رمضان را ارائه کرد.

این هیئت اعلام کرد که فعالیت اداری در تمامی استان‌ها به استثنای تهران صبح‌ها با یک ساعت تأخیر آغاز و بعد از ظهرها نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می‌یابد و ساعات کار تهران نیز در این ماه از ۹ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان شده است که مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، مصوبه دولت در این زمینه را «غیرقانونی» خواند.

وی در ادامه افزود: «در مصوبه دولت گفته شد که این کاهش ساعت کاری از طریق «دورکاری» و انجام کارها در منزل جبران می‌شود، لذا اگر دولت از طریق مجلس دست به این اقدام می‌زد، مجلس هم برخلاف هدف او عمل نمی‌کرد».

آقای لاهوتی ضمن تأکید بر «احترام به قانون» افزود که حدود و اختیارات دولت و مجلس در قانون ذکر شده است و پایبند نبودن به آن موجب آسیب رسیدن به مملکت خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد که نیاوردن مصوبه دولت به مجلس، سبب شد که امسال هم مانند سال گذشته مجلس و دولت بر سر تغییر ساعات اداری در ماه رمضان با یکدیگر دچار اختلاف شوند.

سال گذشته نیز هیئت دولت بدون ارائه مصوبه تغییر ساعات اداری به مجلس، اقدام به تغییر ساعات کار اداری در ماه رمضان کرد که این عمل دولت با تذکر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

آقای احمدی‌نژاد پیش از آن نیز و در سال ۸۶ از سوی غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس وقت، به دلیل تغییر ساعات اداری در ماه رمضان بدون ارائه مصوبه به دولت، مورد تذکر واقع شده بود.
XS
SM
MD
LG