لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

جزایری: باید وزارتخانه جنگ نرم تاسیس کنیم


سرتیپ پاسدار، مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح، روز یکشنبه از لزوم تشکیل وزارتخانه‌ای برای مقابله با جنگ نرم سخن گفت تا هماهنگی بیشتری در این زمینه به وجود آید.

مسعود جزایری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: «یکی از راه‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم دشمن، لزوم تشکیل یک وزارتخانه مستقل برای سیاست‌گذاری، هدایت، هماهنگی و مدیریت عملیات اجرایی در این حوزه مهم و راهبردی... است.»

معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح ایران افزود: «با تشکیل این سامانه پیام ما چون مبتنی بر آموزه‌های دینی، حق‌مدارانه و عدالت‌خواهانه است، به سرعت بر بسیاری از تلاش‌های خصمانه، ماده‌پرستانه و شیطانی دشمن فائق خواهد آمد و از آن پس بیش از امروز شاهد واپس‌گرایی افکار عمومی، نسبت به القائات شرورانه آمریکا خواهیم بود.»

استفاده از تعبیراتی چون «جنگ نرم» یا «براندازی نرم» گرچه در میان مقام‌های لشگری و کشوری جمهوری اسلامی و به ویژه در گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای سابقه چندین ساله دارد، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در میان مسئولان بسیار متداول شده است.

در متن کیفرخواست‌های دادستان تهران، در دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» یکی از اتهامات عمده علیه اصلاح‌طلبان و معترضان به نتایج انتخابات، تلاش برای «براندازی نرم» عنوان شده بود.

به تازگی هفت تن از اصلاح‌طلبان برجسته، با استناد به سخنرانی «سردار مشفق»، از فرماندهان قرارگاه ثارلله سپاه، به خاطر «کودتای انتخاباتی» به دستگاه قضایی شکایت کرد‌ه‌اند.

در سخنرانی منسوب به «سردار مشفق» آمده است که سپاه پاسداران حتی برای اصلاح‌طلبان کیفرخواست تهیه کرده بود.

در این سخنرانی «سردار مشفق»، همچنین فعالیت‌های اصلاح‌طلبان را در چارچوپ «جنگ نرم» تفسیر کرده است.

سخنرانی «سردار مشفق» تاکنون از سوی هیچ مقام جمهوری اسلامی تکذیب نشده و حتی سرتیپ یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اصالت اظهارات منسوب به «سردار مشفق» را به طور ضمنی تایید کرده و گفته است که اصلاح‌طلبان با این شکایت‌ها می‌خواهند در آینده کسی دست به افشاگری نزند.

اکنون مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح، در حالی از ضرورت، تشکیل یک وزارتخانه برای مقابله با جنگ نرم سخن گفته است که فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، مسئولیت اصلی این نیرو را مقابله با تهدیدات داخلی و «جنگ نرم» عنوان کرده‌اند.

در اردیبهشت ماه امسال، یدالله جوانی، مسئول اداره سیاسى سپاه پاسداران، به صراحت گفت جمهوری اسلامی از همان دوران اصلاحات با «فتنه جنگ نرم» روبرو شد و سپاه از همان آغاز دوره وارد مبارزه با این «فتنه» شده بود.

محمد علی جعفری،‌ فرمانده سپاه پاسداران نیز سال گذشته و پس از اعتراض‌های گسترده به نتایج انتخابات تصریح کرد که فعالیت‌های سپاه روی «تهدیدات نرم» متمرکز شده است؛ وی به تازگی نیز گفته است که سپاه پیش از اینکه نظامی باشد، یک سازمان سیاسی- امنیتی است.
XS
SM
MD
LG