لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

مجمع روحانیون تلویحاً حمله‌کنندگان به منزل کروبی را نیروهای رسمی دانست


مجمع روحانیون مبارز ایران روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات چند شب اخیر به منزل مهدی کروبی در تهران اعلام کرد که حمله‌کنندگان «مجهز به ادوات و ابزاری بودند» که فقط در اختیار نیروهای رسمی جمهوری اسلامی است.

منزل مهدی کروبی که از نامزدهای معترض به نتیجه اعلام شده برای انتخابات خرداد ۸۸ و رهبران مخالفان دولت است، در روزهای گذشته هدف حمله لباس‌شخصی‌هايی قرار گرفته که علاوه بر تخريب در ورودی ساختمان، از استفاده از سلاح گرم و گاز اشک‌آور نيز خودداری نکرده‌اند.

به گزارش سحام‌نیوز، در میان لباس‌شخصی‌های مهاجم عده‌ای از متهمان و مجرمان سابقه‌دار نیز حضور داشته‌اند که با شعار «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» به مهدی کروبی «دشنام ناموسی» می‌داده‌اند‌ و سپس قدری دورتر عزاداری می‌کردند.

در حالی که در روزهای گذشته و به‌ویژه در روز جمعه مصادف با روز قدس در ایران، افراد و گروه‌های مختلف حملات به منزل آقای کروبی را محکوم کرده‌اند، تاکنون هیچ یک از مقامات‌ رسمی جمهوری اسلامی واکنشی نشان نداده و در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.

این در حالی است که همسر آقای کروبی روز چهارشنبه در نامه‌ای سرگشاده مستقیما آیت‌الله خامنه‌ای را خطاب قرار داده و در اعتراض به آزار خانواده خود به دست «نیروهای بسیج و سپاه» از او پرسید: «آيا جنابعالی به نام حفظ نظام، تخريب و اين گونه رفتارهای غيراخلاقی را مجاز و مشروع می‌دانيد؟»

رهبر جمهوری اسلامی یا اطرافیان او هیچ یک به این نامه خانم کروبی واکنش نشان ندادند، اما متعاقب انتشار این نامه حملات به منزل مهدی کروبی شدت گرفت، حملاتی که مجمع روحانیون مبارز در بیانیه خود «رفتار جنایت‌آمیز» توصیف کرده است.

در این بیانیه آمده است: «شاهد رفتار جنایت‌آمیزی بودیم که عده‌ای تخریب‌گر و هتاک و مجهز به ادوات و ابزاری که فقط در اختیار نیروهای رسمی است از خود نشان دادند.»

این بیانیه ادامه می‌دهد: «بی‌تفاوتی نیروهایی که مسئول امنیت و نظم جامعه‌اند در برابر رویدادهایی این‌چنین می‌تواند آثار وحشتناکی را به بار آورد که بیشترین لطمه آن به اصل نظام... است.»

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با رادیوفردا درباره حملات اخیر به منزل پدر خود تأييد کرد که در نخستین ساعات روز جمعه حضور نيروهای گارد ويژه باعث پراکنده شدن لباس شخصی‌ها از مقابل منزل آقای کروبی شده، اما افزود که صبح روز جمعه تنها شمار اندکی از نيروهای انتظامی در محل حضور داشتند که آنها در کنار لباس شخصی‌ها نشسته بودند.

مهدی کروبی خود در واکنش به این حملات در بیانیه‌ای که در سحام‌نیوز، وب‌سایت نزدیک به او، منتشر شد اعلام کرد که به‌رغم این حملات «تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهد» آمد.

میرحسین موسوی نیز در بیانیه‌ای این حملات را «اقدامات سازمان‌یافته»ای دانست که «زیر نظر نیروهای امنیتی و انتظامی» جمهوری اسلامی انجام شده است.
XS
SM
MD
LG