لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۲

ابزار جديد گوگل برای جست وجو در اينترنت


گوگل در اقدام جديدی برای سرعت بخشيدن به جست وجو در شبکه اينترنت ابزار جديد خود به نام «جست وجو همزمان» را راه اندازی کرده است. در اين روش جست وجوگران همزمان با تايپ کلمات و يا عناوين جست وجو، نتيجه کاووش خود را خواهند ديد.

در اين روش جديد با تايپ هر کلمه نتايج جست وجو پديدار شده و با ادامه تايپ کردن کلمات بعدی پاسخ ها دقيق و تازه می شوند. ماريسا ماير از مسئولان بخش جست وجو و مشارکت کاربران در کمپانی گوگل می گويد در حقيقت نتايج جست وجو مورد نظر حتی قبل از کامل شدن تايپ کلمات پديدار ميشوند چون ابزارجديد گوگل می تواند تا حدی مفهوم مورد نظر جست وجوگران را پيش بينی کند.

براساس اطلاعات شرکت گوگل حدود ۹ ثانيه طول می کشد تا يک جست وجوگر معمولی درشبکه اينترنت عنوان جست وجوی خود را وارد کند و ۱۵ ثانيه دريافت پاسخ های مورد نظر طول مي کشد. شرکت گوگل با راه اندازی اين ابزار جست وجوگر جديد اميدوار است که بين ۲ تا ۵ ثانيه از زمان لازم برای هر جست وجو را بکاهد.

درهمين حال گوگل مدعی است که استفاده ازاين ابزار جديد از سرعت انتقال اطلاعات نخواهد کاست چون حجم داده هايی که در اين نوع جست وجو انتقال می يابد، تقريبا کم است و در هر مقطع که نتيجه جست وجو تکميل و دقيق می شود فقط بخشی از اطلاعات مربوط به جست وجو انتقال می يابد تا زمانی که عنوان کامل جست وجو تايپ شده و گوگل پاسخ های قطعی را ارائه دهد.

در مورد خطوط اينترنتی که سرعت انتقال آنها پايين است، ابزار «جست وجوی همزمان» گوگل خود به خود کارش را متوقف می کند و يا کاربران خود به تشخيص موقعيت و توانايی خطوط ارتباطی خود هر گاه که بخواهند اين ابزار را متوقف کرده و به روش معمولی کار جست وجوی خود را ادامه دهند.

ابزار «جست وجوی همزمان» گوگل از روز چهارشنيه ۱۷ شهريور در آمريکا در دسترس کاربران قرار گرفته و با سيستم های گوگل کروم، فايرفاکس، اينترنت اکسپلورر۸ و سافاری کار می کند.

با مراجعه به وب سايت گوگل می توان اطلاعات بيشتری در مورد اين ابزار جديد جست وجوگر به دست آورد.

علاقمندان می توانند اين ابزار را آزمايش کرده وآن را به عنوان صفحه اصلی اينترنت خود برگزينند. کاربران در کشورهای بريتانيا، فرانسه ، آلمان ، ايتاليا ، اسپانيا و روسيه در هفته آينده خواهند توانست از اين سرويس جديد گوگل بهره مند شوند. دسترسی به ابزار جست وجو گر جديد گوگل از طريق تلفن موبايل نيز در دستور کار قرار دارد ولی هنوز عرضه نشده است.
XS
SM
MD
LG