لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۷

«دستگیری مسیحیان در همدان، سناریویی از پیش تعیین شده»


در حالی که تلویزیون جمهوری اسلامی روز جمعه اعلام کرد که جمعا ۹ نفر به اتهام تبلیغ مسیحیت در حومه همدان دستگیر شده اند، سامان کامور، مدير شبکه خبری مسيحيان فارسی زبان، به راديو فردا می گويد پخش این برنامه یک روز پيش از آنکه کشيش آمريکايی قصد سوزاندن قرآن در روز ۱۱ سپتامبر را داشت، نشان‌ می‌دهد که این «سناریو»، ساخته جمهوری اسلامی و برای تخریب مسیحیت در اذهان مردم ایران است.

آقای کامور می افزاید: «هنوز جزئيات و اخباری از دستگيری اين افراد به دست ما نرسيده است. اين در واقع سناريوی از پيش تعيين شده است. عده ای تظاهرات می کنند و آنهم با پلاکاردهايی به دو زبان. در واقع همه چيز برای دوربين آماده شده بود».

همدان
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:00:53 0:00


سیمای جمهوری اسلامی در این گزارش، از دو تن از دستگیر شدگان به عنوان افرادی که با خارج از کشور و نهادهائی که از طرف امریکا و انگلیس حمایت می شوند نام برد و این در حالی است که از ملیت این دو نفر اطلاعی در دست نیست.

در این گزارش اعلام شد که « ۷ نفر از دستگیر شدگان دیگر هم ایرانی هستند که از داخل کشور با این گروه تبلیغی مسیحیت صهیونیستی همکاری می کرده اند».

در این گزارش از دستگیر شدگان، به عنوان «مسیحی صهیونیست» و «تبشیری » یاد شده است.

در سال های گذشته فشار بر نوکیشان مسیحی افزایش یافته است. آقای کامور پیشتر در مرداد ماه از بازداشت ۱۵ تن از نوکیشان مسیحی در شهرستان مشهد خبر داده بود.

اگرچه در سال های گذشته تعدادی مسيحيان در ايران دستگير و کليساهای خانگی تعطيل شده‌اند، اما اين نخستين بار در یک سال گذشته است که سیمای جمهوری اسلامی، دستگيری مسيحيان را به نمایش می‌گذارد.

آقای کامور در مورد مسیحیان بازداشت شده می گويد که بسياری از خانواد ه ها ترجيح می دهند که به منظور حفظ امنیت بازداشت شدگان، اسامی آن‌ها فاش نشود. وی همچنین می‌افزاید که تعدادی از مسيحيان که پیش از این در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، اهواز ، تبريز و کرمانشاه دستگیر شده‌اند، در انتظار دادگاه به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG