لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۵

ابراز تاسف پاپ به خاطر آزار جنسی کودکان از سوی برخی کشیشان


پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سومین روز از سفر خود به بریتانیا، از«مصائب بزرگی» که به دلیل آزار جنسی کودکان از سوی کشیش‌های کاتولیک به وجود آمده، عمیقا ابراز «تاسف» کرد.

یوزف راتزینگر، (بندیکت شانزدهم) روز شنبه در کلیسای وست مینستر لندن گفت: «من در فکر مصائب بزرگی که از آزار کودکان ناشی شده، به ویژه در کلیسا و از سوی کشیشان، هستم.»

رهبر کاتوکیک‌های جهان همچنین ابراز امیدواری کرد که کلیسا بتواند خود را از «گناهان» کشیش‌هایش پالوده کند و تعهد خود را برای پرورش جوانان احیا نماید.

رسوایی جنسی برخی از کشیشان، بر سفر رسمی چهار روزه بلندپایه‌ترین مقام کلیسای کاتولیک به بریتانیا سایه افکنده است و آن طور که نظرسنجی‌ها نشان می‌‌دهد، بسیاری از مردم این کشور، از نحوه برخورد پاپ با این مقوله ناراضی هستند.

پاپ بندیکت شانزدهم هنگام سفر به بریتانیا تصدیق کرد که کلیسا نتوانسته است به طور موثر جلوی این گونه اعمال را بگیرد.

با این حال بسیاری از خانواده‌های قربانیان، همچنان ناراضی هستند و خواستار آن شده‌اند که واتیکان اطلاعات مربوط به کشیشان متخلف را منتشر کند و به جای محکومیت لفظی اقدامی عملی علیه آنها انجام دهد.

در همین زمینه پیتر ایسلی، یکی از اعضای گروهی که علیه کودک آزاری جنسی کشیشان فعالیت می‌کند، با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما پاپی نمی‌خواهیم که از جرایم ناراحت است؛ ما پاپی می‌خواهیم که جلوی جرایم را بگیرد».

از سوی دیگر در جریان سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به بریتانیا، پلیس ضد تروریسم این کشور اعلام کرد، شش نفر را به ظن طراحی یک حمله دستگیر کرده است.

در حالی که شبکه اسکای نیوز، به نقل از منابع خود اعلام کرد این شش تن الجزایری هستند اما پلیس حاضر به اظهار نظر در این مورد نشد.

شبکه بی بی سی نیز در خبری گفته بود که این شش نفر «تهدید احتمالی برای پاپ» به شمار می‌آمدند، اما پلیس در این مورد نیز حاضر به اظهار نظر نشد. این افراد پس از یک روز آزاد شدند.
XS
SM
MD
LG