لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۵

هشدار احمدی نژاد درباره حمله احتمالی به ایران


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز سه شنبه در نيويورک نسبت به حمله احتمالی به ایران هشدار داده و گفته است: حمله نظامی به جمهوری اسلامی به يک جنگ بدون حد و مرز منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزرای فرانسه، محمود احمدی نژاد که با سردبيران رسانه های آمريکايی صحبت می کرد در پاسخ به پرسشی درباره واکنش ايران به حمله احتمالی اسرائيل، گفته است:« آمريکا هم هيچگاه وارد يک جنگ جدی نشده است، نه در جنگ جهانی دوم، نه در ويتنام، و نه درافغانستان».

محمود احمدی نژاد اضافه کرده است: «جنگ فقط بمباران يک مکان نيست. وقتی آغاز شد حد و مرزی نخواهد شناخت».محمود احمدی نژاد گفته است که فکر نمی کند اسرائيل قادر باشد به ايران حمله کند.

کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در صدد است در پوشش برنامه هسته ای خود برای توليد انرژی به تکنولوژی لازم برای ساخت جنگ افزار اتمی دست يابد. ايران اين اتهام را رد می کند و می گويد برنامه هسته ای اين کشور کاملا صلح آميز است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد به دليل سرپيچی ايران در توقف فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم تاکنون چهار قطعنامه تحريمی عليه جمهوری اسلامی نصويب کرده است.

آمريکا و اسرائيل می گويند برای حل مناقشه هسته ای ايران همه گزينه و از جمله گزينه نظامی را مد نظر خواهند داشت.

غلامعلی رشيد، جانشين فرمانده ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، روز شنبه با توصيف شرايط کنونی ايران به عنوان «شرايط تهديد» پيش‌بينی کرد که کشور «در آستانه يک جنگ احتمالی در آينده» قرار دارد.

اظهارات غلامعلی رشید در حالی بیان شده است که پیشتر مقامات ایران به سخنان درياسالار مايک مالن، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، واکنش نشان داده بودند.

مایک مالن در روز دهم مردادماه گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آمريکا طرحی احتياطی برای حمله به ايران دارد. اين اظهارت رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا با واکنش مقام های ايران رو به رو شد.

آيت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی، نيز گفته بود در صورت هرگونه اقدام احتمالی نظامی عليه ايران، «عرصه مقابله با چنين اقدامی محدود به مرزهای ايران نخواهد بود و ميدان گسترده‌تری را در بر خواهد گرفت».

مديريت مشترک جهان

محمود احمدی نژاد همچنين روز سه شنبه در کنفرانس «اهداف توسعه هزاره» که با موضوع مبارزه با فقر و با حضور سران کشورهای جهان تشکيل شده بود خواهان «مديريت مشترک جهان» شد.

محمود احمدی نژاد گفته است: «از آنجا که اين آرمان بزرگ تنها با مشارکت فعال و مستمر همه ملت ها و دولت ها دست يافتنی است، با پيشنهاد نامگذاری دهه دوم به دهه مديريت مشترک جهان از سوی سازمان ملل، از همه روسا، انديشمندان و مصلحان جهانی می خواهم که با همفکری و همدلی در جهت برنامه ريزی عملی برای تحقق اين هدف عالی از هيچ کوششی دريغ نورزند.»
XS
SM
MD
LG