لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

سوء قصد به جان دو پزشک طی دو روز؛ یک کشته و یک بستری


عیادت رئیس سازمان نظام پزشکی ایران (نفر دوم از سمت راست) از دکتر غلامرضا سرابی
عیادت رئیس سازمان نظام پزشکی ایران (نفر دوم از سمت راست) از دکتر غلامرضا سرابی
یک روز پس از کشته شدن دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به ضرب گلوله فردی ناشناس، یک پزشک دیگر که عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی ایران است نیز مورد سوء قصد قرار گرفت و روانه بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، دکتر غلامرضا سرابی، متخصص داخلی و فوق تخصص قلب و عروق و پزشک بیمارستان خاتم‌الانبیاء، چهارشنبه شب، ۳۱ شهریور، حین خروج از مطب خود واقع در حوالی نارمک از سوی فرد یا افرادی ناشناس، هدف گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

شهاب‌الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر با بیان این که گلوله به شکم و پهلوی سمت چپ مضروب اصابت کرده، اعلام کرد که به گفته تیم پزشکی، بیمار در وضعیت مناسبی قرار دارد و احتمال بهبودی وی زیاد است.

آقای صدر همچنین خاطر نشان کرد که «ظاهرا» پزشک مضروب پیش از این نیز چندین بار از سوی برخی از بیماران تهدید به مرگ شده بود.

این واقعه در حالی رخ داده است که یک شب پیش از آن، دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هنگام خروج از مطب خود مورد سوء قصد فرد یا افرادی ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

به دنبال کشته شدن این پزشک، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان و باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در خواست کردند که عاملان این سوء قصد را شناسایی کنند.

آخرین گزارش‌ ارائه شده توسط پلیس آگاهی تهران می گوید که علت و انگیزه قتل دکتر سودبخش، «شخصی» بوده و تحقیقات همچنان برای شناسایی ضارب ادامه دارد.

شهاب‌الدین صدر در مورد امکان ارتباط این دو سوء قصد با یکدیگر اعلام کرد: «امکان این‌که این ترورها پروژه‌ای برای سوء قصد به جان برخی پزشکان است، وجود دارد اما تا اعلام و پیگیری مراجع قضائی و انتظامی هیچ چیز مشخص نیست.»

در گزارش‌های پلیس آگاهی در مورد این دو سوء قصد، اعلام شده است که ضاربان هر دو پزشک موتور سوار بوده‌اند.

پیش از این و در صبح روز ۲۲ دی‌ماه سال گذشته نیز، مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران بر اثر انفجار یک بمب هدایت شونده در مقابل خانه خود در شمال تهران کشته شد و هنوز عوامل ترور وی معرفی نشده‌اند.
XS
SM
MD
LG