لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۳

رهنورد ضرب‌وشتم خانواده همت و باکری را محکوم کرد


در پی حمله نیروهای امنیتی به خانواده‌های همت و باکری، و بازداشت چند ساعته احسان باکری، فرزند حمید باکری، زهرا رهنورد با صدور بیانیه‌ای این اقدام را به شدت تقبیح کرد.

خانواده‌های باکری و همت، از فرماندهان کشته شده در جنگ، روز چهارشنبه و در سالروز حمله عراق به ایران، هنگامی که قصد رفتن به منزل مهدی کروبی را داشتند بر پایه گزارش‌های منتشر شده «با اسپری گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفتند» و احسان، فرزند حمید باکری نیز بازداشت شد.

این در حالی است که در همین روز این خانواده‌ها از دیدار با میرحسین موسوی، منع شده بودند.

زهرا رهنورد در بیانیه خود آورده است: «پس از خشونت،کشتار، شکنجه و زندانی کردن فرزندان ملت، توسط قدرتمداران کینه توز، اینک نوبت خانواده شهداست که مشخصا به عنوان دست مریزاد ایثارهای آن جوانان پاکباخته، به اهانتی ننگین به خانواده های باکری و همت منتهی شد».

زهرا رهنورد می‌افزاید: «به جای مصاف با دشمن، به جنگ با ملت رفتید، آن جوانان ایثارگر، آن سرداران خون سرخ خود را پیشمرگ استقلال و ازادی ایران کردند، اما شما در هفته دفاع مقدس، زن و فرزند آنان را تکریم نکردید بلکه کتک زدید و دستگیر کردید».

زهرا رهنورد در ادامه تصریح می‌کند: «یادتان باشد که به نام آنها بزرگراه ساختید، بزرگراه همت، باکری، بروجردی و دیگران. اما خانواده‌های آنها را بزرگ نداشتید. با نام و یاد آنها، برای خود مشروعیت کسب کردید، اما خون آنان را پاس نداشتید».

خانواده‌های همت، باکری و زین‌الدین در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ با صدور بیانیه‌ای از میرحسین موسوی حمایت کرده بودند.

پس از انتخابات نیز، به ویژه خانوادهای همت و باکری، از برخوردهای صورت گرفته با معترضان به نتایج انتخابات به شدت انتقاد کرده بودند.

به تازگی، فاطمه امیرانی، همسر حمید باکری، در نامه‌ای سرگشاده، به سرلشکر، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، وی را صریحا به «خیانت» به آرمان‌های انقلاب بهمن ۵۷ متهم کرد.

فاطمه امیرانی در این نامه ضمن یادآوری ‌دوره‌ای که حمید باکری و محمدعلی جعفری در جنگ هم‌رزم بودند، به ایام پس از انتخابات پرداخته و از فرمانده سپاه پاسداران می‌پرسد که چگونه نیروهای تحت امر وی با معترضان آنگونه برخورد کردند.

فاطمه امیرانی خطاب به سرلشکر محمد علی جعفری نوشت: «نمی‌دانید بودن در میان خانواده‌های آسیب دیده از جریانات بعد از انتخابات و شنیدن آنچه که بر آنان گذشته، چقدر سخت و طاقت‌فرسا بوده و هست. من در هر مجلسی با آنها برخورد می کنم نمی توانم از خجالت سرم را بالا بگیرم...نمی‌دانم خطوط قرمز شما کجاست؟ ولی برای شهدا و خانواده شان خط قرمز آنجایی است که ظلمی بر انسانی بیگناه روا داشته و یا خونی به ناحق ریخته شود. بدانید من به تبعیت از راه و منش حمید در کنار مظلوم و مقابل ظالم می‌ایستم.»

در همین حال سایت کلمه گزارش کرده است در دیدار شماری از هواداران جنش سبز با آیت الله بیات زنجانی، این مرجع تقلید نیز حمله به خانواده‌های باکری و همت را محکوم کرد.

در این دیدار که دختر حمید باکری نیز حضور داشت، آیت‌الله بیات زنجانی گفت: «‌به این موضوع باید توجه کرد که این حادثه زشت، از همان زمانی که به وقوع پیوست، پس از دقایقی همگان از آن مطلع شده و آن را محکوم کردند؛ امروز دیگر نمی‌توان جلوی گوش‌ها را گرفت؛ نمی‌توان جلوی چشم ها را گرفت. مردم خیلی خوب می شنوند و می بینند و حق را از غیر حق تمیز می دهند».
XS
SM
MD
LG