لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

موسوی و خاتمی: عده ای ابزاری جز دروغ و توهين نمی شناسند


ميرحسين موسوی و محمد خاتمی طی ديداری با انتقاد از شرايط سياسی موجود و حاکميت گفتند:« عده ای انقلاب را در انحصار خود می دانند و ابزاری جز دروغ و توهين و اتهام زنی نمی شناسند.»

به گزارش وبسايت کلمه و در خبری که روز سه شنبه منتشر کرده، مير حسين موسوی از رهبران مخالفان دولت در ايران و محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق، گفتند جامعه متوجه بی اساس بودن بسياری از مطالب و ادعاهايی که به صورت رسمی و غير رسمی رواج يافته شده است.

اين دو در جريان ديدار خود گفته اند:« در نظامی که بنای آن بر رأی مردم و آزادی و حرمت همه افراد جامعه و تقوی و خدمتگزاری مسؤولان تأکيد کرده، رفتارهای ناپسند رواج می يابد و بر پايه همين رفتارها و گفتارهای نادرست، بسياری از چهره ها و سرمايه های ارزنده کشور بازداشت، محاکمه و زندانی می شوند و حتی به ادعاهای آنان در مورد نحوه رفتارهای ناروا رسيدگی نمی شود».

دیدار محمد خاتمی و میرحسین موسوی در حالی است که روزنامه‌ رسالت، که مدير مسئولی مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخيص اداره می‌شود در يکی از آخرين مطالبی که عليه رهبران مخالفان دولت نوشته بود، مدعی شده بود که ميان این رهبران، اختلاف به وجود آمده و نوشته بود محمد خاتمی«به عملکرد ساختارشکنانه ميرحسين موسوی و کروبی اعتراض کرده و حاضر به تائيد جنبش سبز» نشده است.

اين روزنامه که از رهبران جنبش سبز با عنوان «سردمداران فتنه» ياد کرده است، در ادامه نوشته بود که رهبران جنبش سبز از عملکرد محمد خاتمی «عصبانی» هستند. میرحسین موسوی ادعای روزنامه رسالت را تکذیب کرده و گفت که جنبش سبز «پدرخوانده» ندارد.

در همین حال، میرحسین موسوی و محمد خاتمی در دیدار روز سه شنبه همچنين از اين که « حتی عزيزانی که احساس می کنند به آنها ستم شده و مورد اتهامات ناروا قرار گرفته اند، و از حق قانونی خود برای شکايت استفاده کرده اند، به جای رسيدگی عادلانه، دوبارهً به زندان بازگردانده می شوند،» ابراز تاسف کردند.

اشاره دوباره به زندان برگردانده می شوند، به سياستمداران اصلاح طلبی چون محسن صفايی فراهانی و مصطفی تاجزاده است که در حالی که خارج از زندان بودند، طی اظهاراتی که منسوب به يکی از فرماندهان سپاه بود، شکواييه ای مبنی بر تقلب سازماندهی شده در انتخابات منتشر کردند و پس از آن دوباره به زندان فراخوانده شدند.

همچنين وزير اطلاعات جمهوری اسلامی و دبير شورای نگهبان، سران اصلاح طلب را به دريافت پول از آمريکا متهم کرده بودند که هرچند محمد خاتمی آن را تکذيب کرده و خواستار برخورد با اين ادعاها شد، اما وزير اطلاعات باز بر ادعای خود تاکيد کرد.

محمد خاتمی و مير حسين موسوی همچنين خواستار برخورد جدی با اهانت کنندگان و متعرضان به خانواده های همت و باکری و ديگر شخصيت های کشور شده و ايجاد محدوديت های فراوان و روزافزون برای شخصيت ها و جريانات منتقد را محکوم کرده اند.

گزارش ها حاکی است خانواده های همت و باکری، دو فرمانده نظامی سرشناس ايران که در جنگ کشته شدند، چندی پيش و در هنگام ورود به منزل مهدی کروبی با مقاومت نيروهای امنيتی روبرو شدند و حتی در جريان درگيری از گاز اشک آور استفاده کرده و به ضرب و شتم خانواده باکری و همت پرداخته اند.

همچنين نيروهای امنيتی اجازه ندادند خانواده های همت و باکری با ميرحسين موسوی ديدار کنند و از اين ديدار جلوگيری کرده اند.
XS
SM
MD
LG