لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

آغاز دور جديد طرح عفاف و حجاب در ادارات از ماه آينده


مصطفی محمد نجار، وزیر کشور
مصطفی محمد نجار، وزیر کشور
مصطفی محمد نجار، وزير کشور جمهوری اسلامی گفته که آيين نامه برخورد با هنجارشکنان ابلاغ شده و نيروی انتظامی بايد به عنوان ضابط آن را اجرا کند ولی اين کار همراه با تبليغات و سروصدا نيست.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، وزير کشور دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد که از ماه آينده دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز خواهد شد.

وزير کشور گفت: «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر مقام معظم رهبری جهت اجرا ابلاغ شده که با هفت سرفصل آموزش در مدارس، کارهای رسانه ای در صدا و سيما ، اقدامات فرهنگی توسط سينما، روزنامه ها و کتاب، نظارت بر ترويج فرهنگ عفاف در ادارات و سازمانها ، حمايت از توليد کنندگان البسه های مناسب ، استفاده از توانمندی علما و فضلا و حوزه های علميه ، هم انديشی با نخبگان و همچنين برخورد با هنجارشکنان و مانکن ها در حال اجرايی شده است.»

آقای نجار گفته که يک دوره از نظارت بر ترويج فرهنگ حجاب در اداره ها انجام و در موارد لازم تذکرات مقتضی داده شده است و از يک ماه ديگر نيز دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در اداره ها، آغاز می شود.

پيشتر طرح های مختلفی با نام گسترش حجاب از سوی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی اجرا شده بود که واکنش های مختلفی را در پی داشت. محمود احمدی نژاد در يک گفت وگوی تلويزيونی گفته بود که دولت به دنبال اين طرح نيست در حالی که فرمانده نيروی انتظامی در واکنش گفت که اين نيرو، به درخواست دولت اين طرح را اجرا می کند.

پس از اعلام نظر محمود احمدی نژاد، شماری از روحانیون محافظه کار به سخنان او واکنش نشان داده و موضع دولت در فاصله گرفتن از مسئله مقابله با حجاب را مورد انتقاد قرار دادند.

این در حالی است که طرح موسوم به مقابله با بدحجابی به فرودگاه ها هم رسيد و يکی از مقامات هواپيمايی کشوری گفته بود که از خروج زنان «بدحجاب» از کشور جلوگيری می شود.

نبی اله حيدری، رئيس پليس فرودگاه جمهوری اسلامی گفته بود در ماه های اخير، از خروج ۷۱ زن از کشور به دليل «پوشش نامناسب» جلوگيری شده است. وی افزود: بيش از ۳۳ هزار مسافر، اعم از زن و مرد، پس از تعويض لباس اجازه يافتند پرواز کنند.

نبی الله حيدری گفته بود: « نه تنها از خروج افراد بدحجاب جلوگيری می شود، که از ورود کسانی که به استقبال مسافران می آيند اما بدپوشش هستند، ممانعت به عمل می آيد.»

حتی در ابتدای فصل تابستان و در شهرهايی از جمله مشهد، برای مسئله حجاب، جريمه هم در نظر گرفته شد. دادستان مشهد از جريمه يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومانی برای «بانوان بدحجاب» خبر داده بود.

هر چند طرح های مقابله با حجاب هر ساله و با گرم شدن هوا به اجرا درمی آید اما این طرح در چند سال اخیر با ابعاد و حضور گسترده تر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در شهرهای بزرگ، دنبال می شود.
XS
SM
MD
LG