لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۱

واکنش شدید دفتر آیت‌الله بیات به مسدود شدن وب‌سایت این مرجع


آیت الله بیات زنجانی
آیت الله بیات زنجانی
دفتر آيت الله بيات زنجانی در واکنش به فيلتر شدن وب‌سايت اين مرجع تقليد شيعه در بيانيه‌ای خطاب به دولت گفت «بی‌ترديد اين قبيل اقدامات هم نتيجه معکوس برای آمران آن به بار خواهد آورد».

در اين بيانيه آمده است: «مسدود کردن پايگاه اطلاع رسانی يک مرجع تقليد شيعه، در آستانه سالروز شهادت رئيس مذهب تشييع، امام جعفر صادق و به عامليت دولتی انجام شده است که مدعی مهرورزی با خلق خداست و اخيرا هم به منشور مدارا و رواداری کوروش افتخار می‌کند.»

دفتر آيت الله بيات زنجانی ضمن نکوهش مسدود کردن وب‌سايت اين مرجع تقليد گفته است: «با ذکر اين که اين امر ناشی از ناتوانی مسئولان امر از برگرفتن توجه و اقبال دينداران و مقلدان اين مرجع است، مشاوران و آمران اين اقدام ناشايست را هشدار می‌دهيم و روزی را خواهيم ديد که فرياد متضرعانه آنان در پيشگاه عدل الهی بلند شود و دادگستر ابدی به حسابشان رسيدگی کند.»

گزارش ها از ايران حاکی است در روزهای گذشته وبسايت های برخی از مراجع تقليد از جمله آيت الله صانعی و آيت الله دستغيب مسدود شده و دسترسی کاربران به آن انجام پذير نيست. سايت‌های ياد شده در حالی مسدود شده که دليلی هم برای آن اعلام نشده است.

دفتر آيت الله يوسف صانعی از مراجع شيعه در قم، در واکنش به فيلتر شدن سايت اين مرجع تقليد، با تاکيد بر ادامه فعاليت اين سايت گفته است ايجاد محدويت در اطلاع رسانی «محک مناسبی» برای سنجش ميزان آزادی بيان در ايران است.

آيت الله صانعی از جمله مراجع شيعه در قم است که از معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در خردادماه سال گذشته حمايت کرد. دفاتر اين مراجع شيعه پيشتر در برخی از شهرهای ايران مورد حمله نيروهای لباس شخصی قرار گرفته بود.

سايت‌های مسدود شده متعلق به طيفی از مراجع تقليد است که رابطه خوبی با دولت جمهوری اسلامی ندارند و از منتقدان محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند.

پيشتر آيت الله علی محمد دستغيب، از مراجع تقليد و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز شنبه با انتقاد شديد از فيلتر شدن سايت اطلاع‌رسانی خود، اقدام حکومت در فيلترينگ سايت‌های اينترنتی را مغاير با ادعای آزادی دانسته و از حاکمان جمهوری اسلامی با عنوان کسانی نام برده که بر «مرکب دروغ» سوار شده‌اند.

آيت‌الله دستغيب با بيان اين که حدود يک ماه است که پايگاه اطلاع‌رسانی را فيلتر کرده‌اند، گفته است: «وقتی دوستان طی نامه‌نگاری حقيقت امر را جويا شدند در پاسخ گفته شده است: آقای دستغيب در ارتباط با مجلس خبرگان صحبت کرده و از اشخاصی مانند موسوی و کروبی حمايت کرده است و بايد اين سايت بسته باشد.»
XS
SM
MD
LG