لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۸

آيت الله علی خامنه ای: فتنه ۸۸ کشور را واکسينه کرد


آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی که روز سه شنبه وارد شهر قم شد، در يک سخنرانی گفت :«پايداری و هوشياری مردم در مقابل فتنه ۸۸ موجب واکسينه شدن کشور و مردم در مقابل ميکروب های سياسی و اجتماعی شد.»

به گزارش خبرگزاری های ايران، آيت الله خامنه ای در جريان سخنرانی خود،« شايعه پراکنی برای مأيوس کردن مردم، ايجاد بدبينی نسبت به مسئولان به ويژه رؤسای قوا، بزرگنمايی ضعف های کشور، و ناديده گرفتن پيشرفت ها و اقدامات انجام شده» را روش های مخالفان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اعتماد و وفاداری مردم معرفی کرد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنين «حضور ۴۰ ميليونی ملت در انتخابات سال گذشته رياست جمهوری را رفراندومی ملی در ابراز وفاداری و اعتماد به نظام اسلامی خواند و گفت: «دشمن عصبانی، سعی کرد با فتنه گری، آثار آن حضور ملی را خنثی کند، اما مردم در مقابل فتنه نيز ايستادند و دشمن بار ديگر ناکام شد.»

از زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران معترضان به نتيجه آن و هواداران ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به شدت از سوی نيروهای امنيتی سرکوب شده و بيش از چهار هزار نفر نيز در جريان اعتراض ها بازداشت شده اند.

رهبران مخالفان دولت که از نامزدهای رقيب محمود احمدی نژاد در اين انتخابات بوده اند معرفی وی به عنوان رييس جمهور را ناشی از سازماندهی آراء و تقلب گسترده دانسته و گفته اند که نتيجه انتخابات را به رسميت نمی شناسند.

مقام های جمهوری اسلامی ايران از زمان آغاز اين اعتراض ها، معترضان را «فتنه گران» می خوانند و همزمان نيروهای لباس شخصی بارها به دفاتر و منازل رهبران مخالفان دولت حمله کرده اند.

«تحريم ها اثر قابل توجهی ندارد»

آيت الله خامنه ای همچنين تحريم ها بر زندگی مردم را کم اثر خواند و گفت: «ملت و کشور ايران از اولين سال های انقلاب مورد تحريم بوده اند و راه مقابله با آن را بلدند به همين علت، تحريم‌های اخير نيز که با هدف تشديد فشار برروی مردم و جدا کردن آنها از نظام اسلامی طراحی شده بود،‌ همچنانکه مسئولان و مردم می گفتند و عملاً نيز ثابت شد، نتوانست اثر قابل توجهی بر زندگی مردم بر جای بگذارد.»

شورای امنيت سازمان ملل تاکنون طی شش قطعنامه، چهار قطعنامه تحريمی، از ايران خواسته فعاليت های حساس اتمی خود را به حال تعليق درآورد و صحت صلح آميز بودن فعاليت های هسته ای خود را به آژانس بين المللی انرژی اتمی ثابت کند.

کشورهای غربی به فعاليت های هسته ای جمهوری اسلامی مظنون هستند و آن را تلاشی برای دستيابی به بمب اتمی می دانند. ايران اما می گويد فعاليت های اتمی را برای توليد برق دنبال می کند.

پس از تحريم های اخير شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران، آمريکا و اتحاديه اروپا، استراليا و کانادا تحريم های يکجانبه بيشتری را عليه ايران به اجرا گذاشته اند.

آيت الله خامنه ای همچنين خواستار «وحدت ملی» در ايران به ويژه «با قوه مجريه» شده و ضربه زدن به «دين» و «وفاداری مردم» را دو هدف اصلی «زورگويان جهانی» معرفی کرده است.

گزارش ها حاکی است در جريان حضور آيت الله خامنه ای در قم، شماری از روحانيون با او ديدار کردند اما مراجعی چون آیت الله مکارم شيرازی، نوری همدانی، وحید خراسانی و صافی گلپايگانی به استقبال او نرفته اند.

در جريان استقبال از آيت الله خامنه ای در قم، شماری از روحانيون نزديک به حکومت و دولت دهم، از جمله آیت الله محمدتقی مصباح يزدی، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، حسين طائب و احمد خاتمی حضور داشتند. از ميان غيرروحانيون هم علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی و نماينده قم در مجلس و حسن فيروزآبادی، رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح در مراسم استقبال حاضر بودند.
XS
SM
MD
LG