لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

«وزارت اطلاعات به احمد زید‌آبادی اجازه مرخصی نمی دهد»


مهدیه محمدی‌، همسر احمد زید‌آبادی می‌گوید با گذشت یک سال و نیم از زندانی شدن این روزنامه‌نگار، مسئولان هنوز یک روز هم به وی مرخصی نداده‌اند.

مهدیه محمدی در گفت‌وگو با وب‌سایت کلمه گفته است تاکنون «پنج-شش‌ بار» از مسئولان درخواست مرخصی کرده‌اند اما خواسته آنها مورد قبول واقع نشده است.

به گفته مهدیه محمدی در یکی از این درخواست‌ها که شخصا به عباس جعفری دولت‌آبادی داده شده، دادستان تهران گفته است این کار از عهده‌اش خارج است چراکه به گفته وی «وزات اطلاعات هم» درباره مرخصی وی «موضع دارد.»

مهدیه محمدی گفته است: «دادستان تهران گفتند من کاری نمی توانم انجام دهم، چون وزارت اطلاعات بايد اجازه بدهد که همسرم به مرخصی بيايد و وزارت اطلاعات هم درباره آزادی ايشان موضع دارد. يعنی دادستان به همسرم گفته روی شما حساسيت زياد است.»

احمد زيدآبادی، روزنامه‌نگار و دبيرکل دفتر ادوار تحکيم وحدت، که در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد، ازسوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید در گناباد و همچنین محرومیت مادام‌العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد.

احمد زیدآبادی از جمله زندانیانی بود که پس از تحمل هفته‌ها انفرادی، سال گذشته در دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» به طور دسته جمعی به محاکمه کشیده شد.

سال گذشته مهدیه محمدی پس از آنکه توانست با همسرش پس از مدت‌ها زندان انفرادی دیدار کند، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت وی گفته است که در زندان بر اثر فشارها تا مرز «جنون» پیش رفته است؛ احمد زیدآبادی در هفته‌های نخستین بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

سال گذشته انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر احمد زیدآبادی، دبیرکل دفتر ادوار تحکیم و روزنامه‌نگار زندانی ایرانی، را برنده جایزه «قلم زرین آزادی» برای سال ۲۰۱۰ اعلام کرد و این جایزه در مهرماه امسال رسما در مراسمی به وی به طور غیابی اهدا شد.

هیات مدیره انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر در با اعلام تعلق این جایزه به این روزنامه‌گار زندانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه روزنامه‌نگاران از خطرهای به چالش گرفتن رژیم خودکامه رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد و اعمال علی خامنه‌ای، رهبر ایران، آگاهی دارند.»

هیات مدیره انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر در این بیانیه تاکید کرده است: «آقای زیدآبادی به کرات خود را به خطر انداخته و آشکارا از اصلاح و حاکمیت قانون در ایران حمایت کرده است.»

هیات مدیره انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر در ادامه بیانیه خود آورده است: «آقای زیدآبادی با وجود شرایط هولناک حبس تسلیم نشد و شجاعت وی بسیار برای ما تحسین‌برانگیز بود. ما امیدواریم که حکم آقای زیدآبادی لغو شود.»
XS
SM
MD
LG