لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۲

عبادی: مبارزه برای آزادی ستوده و ساير زندانيان سياسی ادامه خواهد یافت


.
.
شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و شش تن ديگر از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان که از روز دوشنبه ۲۰ دسامبر در برابر ساختمان کميساريای عالی حقوق بشر در ژنو تحصن کرده بودند، چهارشنبه پايان یافت. راديو فرد در اين باره روز چهارشنبه با شيرين عبادی گفتگو کرده است.

شيرين عبادی با تاکيد بر اين که خانم ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، به خواست های متحصنين برای رسيدگی به وضع نسرين ستوده و ساير زندانيان سياسی ايران پاسخ مثبت داده است و آنها فعلا به نتيجه مطلوب خود از اين تحصن رسيده اند، می گويد: « اين تحصن امروز پايان می پذيرد چون از ابتدا قرار بر همين بود. نامه ای به خانم پيلای نوشته شد و در آن اظهار نگرانی شد نسبت به وضعيت زندانيان سياسی خصوصا خانم نسرين ستوده که در اعتصاب غذای خشک بود. »

شیرین عبادی می افزاید:«البته خانم پيلای در ماموريت بود، اما معاون ارشد او روز اول آمد و با ما به طور مفصل صحبت کرد. ما مشروح وضعيت زندانيان سياسی را توضيح داديم و نامه کتبی را که من نوشته بودم تقديم کردم. اين نامه بلافاصله برای خانم پيلای ايميل شد و امروز از دفتر خانم پيلای نامه ای آمد مبنی بر اين که نسبت به وضعيت مدافعان حقوق بشر در ايران به خصوص خانم ستوده با دولت ايران صحبت و به آن اعتراض کرديم. ما نگران وضعيت روزنامه نگاران و فعالان مدنی و سياسی درايران هستيم و مطمئن باشيد وضعيت خانم ستوده پيگيری خواهد شد.»

شيرين عبادی به راديو فردا می گويد بر اساس پاسخ خانم پيلای و همچنين پايان يافتن اعتصاب غذای خانم نسرين ستوده آنها نيز به تحصن خود پايان می دهند و می افزايد:« طبق نظر تحصن کنندگان چون ما به نتيجه مطلوب خود رسيده ايم و پاسخی فراخور از کميساريای عالی حقوق بشر گرفته ايم، همچنين خانم ستوده هم اعتصاب غذای خود را شکست و حالش از وخامت بيرون آمد، بنابراين تحصن ما هم تمام شد.»

شيرين عبادی درادامه می گويد: « درست که تحصن ما تمام شده اما مبارزه بی وقفه ما برای آزادی نسرين ستوده و کمک به ساير زندانيان سياسی ايران همچنان ادامه خواهد يافت. حکومت ايران خيال نکند اگر عده ای از مبارزان از ايران بيرون رفته اند دست روی دست می گذارند و کاری نمی کنند. مهم ترين برنامه ما خصوصا هفت نفری که اعلاميه را منتشر کردند از اين به بعد رسيدگی به وضعيت زندانيان سياسی و رساندن صدای آنها به بيرون از ايران است.»
XS
SM
MD
LG