لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۳

مهدی کروبی: از برگزاری دادگاه علنی کاملا استقبال می‌کنم


مهدی کروبی
مهدی کروبی
مهدی کروبی، از رهبران اصلاح‌طلب، در پاسخ به درخواست مکرر برخی از اصولگرایان در چند وقت اخیر مبنی بر محاکمه معترضان به ویژه محاکمه خود وی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی، اعلام کرد که از برگزاری دادگاهی «علنی» کاملا استقبال می‌کند.

به نوشته وبسایت سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، وی در تاریخ ۱۱ دی ماه در نامه‌ خود نوشت: «می‌گویند که «سران به اصطلاح فتنه» محاکمه گردند و توبه کنند و می‌گویند که مردم از آن‌ها متنفرند... من از همینجا اعلام می‌کنم که بیدی نیستم که با این بادها بلرزم و کاملا از این دادگاه استقبال می‌کنم و برای همه مواضعم ادله محکمی دارم، چرا که ۲۱ سال است با این قضیه‌ها مدام به صورت‌های مختلف درگیر بودم و آرامشی هم نداشتم.»

وی افزود: «من آماده‌ام دادگاه به هر صورتی که باشد و برگزار شود منتها درخواستی دارم؛ اگر آقایان در ادعاهایشان صادقند، دادگاه علنی باشد تا همه ملت که صاحبان اصلی کشورند حرف‌های دو طرف را بشنوند و قضاوت کنند.»

مهدی کروبی در ابن نامه همچنین با اشاره به گذشتن ماه‌ها از جنبش اعتراضی مردم که «هر روز حامل اخبار تلخ و نگران کننده» بود، افزود: «اما (جنبش اعتراضی) ماحصل مبارک و میمونی داشت و آن بازنمای روی دیگر سکه قدرت و حاکمیت در نظام اسلامی ایران بود. روی دیگر این سکه، بازتاب فساد و طغیانی است که امروز متأثر از قدرت،‌ در همه شئون حکومتی قابل رؤیت است.»

در چند وقت اخیر اصولگرایان و مقامات جمهوری اسلامی بارها بر شکست خوردن جنبش اعتراضی، که از آن به عنوان «جریان فتنه» یاد می‌کنند، تأکید کرده و مکررا خواستار محاکمه مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی، به عنوان «سران فتنه» شده‌اند.

در همین زمینه شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی نیز در تاریخ‌ها هشتم و نهم دی‌ماه، در برنامه‌ای به نام «دیروز، امروز، فردا» میزگردی را حول موضوع «فتنه‌های دهه ۷۰ و کالبد شکافی فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی» برگزار کرد.

در این برنامه که در روز اول با حضور با حضور حسین شریعتمداری،‌ مدیر مسئول روزنامه کیهان، حجت‌الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، و در روز دوم با شرکت حسین صفار هرند، وزیر سابق ارشاد و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد، این افراد حملات تندی را متوجه رهبران اصلاح طلب و معترض به نتایج انتخابات کردند.

مهدی کروبی در نامه خود با انتقاد از این برنامه نوشت: «یکی از چهره‌هایی که در به اصطلاح مناظره شرکت داشت در پاسخ به سوالی که اگر امام در قید حیات بودند با سران جنبش چه می‌کردند؟ وی... تمام حوادث تلخ آن زمان اعم از برخورد با کمونیست‌ها و منافقین مسلح، التقاطی و چپ‌ها... متأسفانه همه را منتسب به رهبری انقلاب کردند و نتیجه گرفتند که با سران جنبش، به قول خودشان «سران فتنه» نیز باید اینگونه برخورد کرد.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: «ار بنیانگذار انقلاب امروز زنده بود اصلا کار انقلاب به جایی نمی‌رسید که رسانه ملی، مطبوعات، خطبه‌های نماز جمعه، نطق‌های نمایندگان مجلس انحصاری شود و تعدادی اتهام‌زن در آن معرکه بگیرند و برای چهره‌های انقلابی تعیین تکلیف کنند.»

وی همچنین در نامه خود عملکرد سیمای جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «اینچنین است که... رسانه ملی، یک هفته همراه و پشتیبان مطبوعات و برخی خطبه‌های نماز جمعه و محافل مختلف، یک هفته تمام سفره اتهام زنی و دروغگویی خود را پهن کند و دروغ بر دروغ انبار کند.»
XS
SM
MD
LG