لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۶

«شبکه اجتماعی» بیشترین جوایز گلدن گلوب را درو کرد


سخنرانی پادشاه تنها در رشته بهترین بازیگری نقش اول، با نقش آفرینی کالین فیرث برنده جایزه گلدن گلوب شد.
سخنرانی پادشاه تنها در رشته بهترین بازیگری نقش اول، با نقش آفرینی کالین فیرث برنده جایزه گلدن گلوب شد.
در شصت و هشتمین دوره از جوایز گولدن گلوب، فیلم «شبکه اجتماعی» با بردن چهار جایزه، بیشترین جوایز گلدن گلوب را به خود اختصاص داد و «سخنرانی پادشاه» که در بیشترین رشته‌ها نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود، تنها با یک جایزه به خانه رفت.

در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب که یک شنبه شب در هتل هیلتون بورلی هیلز برگزار شد، فیلم شبکه اجتماعی پیروز میدان رقابت با فیلم‌های «قوی سیاه»، «مشت‌زن»، «آغاز» و «سخنرانی پادشاه» شد و جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

همچنین دیوید فینچر، کارگردان شبکه اجتماعتی نیز رقیبانی نظیر درن آرونوفسکی و کریستوفر نولن را کنار زد و جایزه بهترین کارگردانی را با خود به خانه برد.

فیلم شبکه اجتماعی علاوه بر این در دو رشته بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی اوریجینال، جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

ناتالی پورتمن، برای نقش آفرینی در «قوی سیاه» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
این در حالی است که فیلم سخنرانی پادشاه که در هفت رشته نامزد دریافت جایزه شده بود، تنها یک جایزه را به خود اختصاص داد و کالین فرث، بازیگر اصلی این فیلم، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.

در گلدن گلوب سال ۲۰۱۱ همچنین ناتالی پورتمن از رقیبانی نظیر هَلی بِری و نیکول کیدمن پیشی گرفت و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن به او تعلق گرفت.

هر دو جوایز بهترین بازیگران نقش مکمل زن و مرد گلدن گلوب نیز به فیلم مشت‌زن دیوید ا. راسل تعلق گرفت و ملیسا لئو و کریستین بِیل این جوایز را با خود به خانه بردند.

فیلم «بچه‌ها حالشان خوب است» با نقش آفرینی جولین‌ مور و آنت بنینگ نیز دو جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد. این فیلم به عنوان بهترین فیلم کمدی گلدن گلوب انتخاب شد و آنت بنینگ نیز به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم‌های موزیکال و کمدی معرفی شد.

در رشته فیلم‌های خارجی نیز، جایزه گلدن گلوب به فیلم دانمارکی «در دنیایی بهتر» تعلق گرفت و جایزه بهترین انیمشین نیز به «داستان اسباب‌بازی‌ها ۳» رسید.

فیلم «آغاز» کریستوفر نولان را شاید بتوان بد اقبال‌ترین فیلم شب گلدن‌گلوب دانست. این فیلم که در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی اوریجینال نامزد دریافت جایزه شده بود، در هیچ بخشی موفق به دریافت جایزه نشد.

در شصت و هشتمین دوره از جوایز گولدن گلوب، از رابرت دنیرو، بازیگر نام آشنای سینما نیز به پاس یک عمر فعالیت هنری تقدیر به عمل آمد و جایزه ویژه «سِسیل بی دِمیل» گلدن گلوب به وی تعلق گرفت.
XS
SM
MD
LG