لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۷

«سخنرانی پادشاه» در صدر فهرست نامزدهای دریافت جايزه اسکار ۲۰۱۱


فیلم بریتانیایی «سخنرانی پادشاه» با کسب نامزدی دریافت جایزه اسکار در دوازده بخش مختلف از جمله بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگران زن و مرد در صدر فیلم‌های نامزد دریافت این جوایز قرار گرفته‌است.

فیلم‌های دیگری که در بخش بهترین فیلم، نامزد شده‌اند عبارتند فیلم مهیج جنسی–روانی به نام «قوی سیاه»، فیلم داستانی مربوط به حوادث عالم مشت‌زنی به نام «مشت زن»، فیلم پرفروش و علمی–تخیلی به نام «آغاز»، فیلم خانوادگی مربوط به روابط عشقی دو همجنسگرای زن به نام «بچه‌ها رو به راه‌اند»، فیلم ماجرایی «۱۲۷ ساعت»، فیلم مربوط به شکل‌گیری وبسایت فیس‌بوک با عنوان «شبکه اجتماعی»، فیلم کارتونی بسیار موفق «داستان اسباب بازی سه»، فیلم وسترن «جربزه» و فیلم مهیج «استخوان در زمستان» (که در ایران به زمستان استخوان‌سوز و مرحمت زمستان نیز ترجمه شده‌است).

پس از فیلم «سخنرانی پادشاه»، فیلم وسترن «جربزه» با کسب نامزدی در ده بخش از جمله بهترین بازیگر مرد برای «جف بریجز» و بهترین بازیگر زن برای «هایلی استاینفلد» در فهرست نامزدان دریافت اسکار در مقام دوم قرار گرفته‌است.

در بخش بازیگران مرد، کالین فرث هنرپیشه فیلم «سخنرانی پادشاه» به عنوان بازیگر نقش اول که جایزه امسال گلدن گلوب را نیز از آن خود کرده‌است و کریستین بیل برای بازی در فیلم «مشت زن» نامزد دریافت اسکار برای بازیگر مرد نقش دوم برگزیده شده‌اند.

در بخش بازیگران زن نقش اول، رقابت اصلی بین آنت بنینگ به خاطر بازی در فیلم «بچه‌ها رو به راه‌اند» که امسال جایزه گلدن گلوب را نیز دریافت کرده‌است و ناتالی پورتمن هنرپیشه فیلم «قوی سیاه» است.

در بخش جایزه اسکار برای بازیگر زن نقش دوم اما رقابت بیشتر است. در این بخش «ملیسا لئو» بازیگر فیلم «مشت زن» که یکی از جوایز گلدن گلوب را دریافت کرده‌است باید با «ایمی آدامز» هنرپیشه زن دیگر همین فیلم و یک هنرپیشه نوجوان و تازه‌کار به اسم «استاینفلد» که خود جزو نامزدان دریافت گلدن گلوب بود رقابت کند.

مراسم اعلام و اعطای جوایز اسکار امسال روز ۲۷ ماه فوریه در سالن تئاتر معروف «کوداک» در هالیوود برگزار خواهد شد.

فهرست نامزدان دریافت جوایز اسکار در بخش‌های اصلی این رقابت در رشته بهترین فیلم عبارتند از: قوی سیاه، مشت زن، آغاز، بچه‌ها رو به راه‌اند، سخنرانی پادشاه، ۱۲۷ ساعت، شبکه اجتماعی، داستان اسباب بازی سه، جربزه، و استخوان در زمستان.

نامزدان برای بهترین بازیگران مرد عبارتند از خاویر باردم برای فیلم «بیوتیفول (زیبا)»، جف بریجز برای فیلم «جربزه»، جسی آیزنبرگ برای فیلم «شبکه اجتماعی»، کالین فرث برای فیلم «سخنرانی پادشاه»، و جیمز فرانکو برای فیلم «127 ساعت».

نامزدان برای بهترین بازیگران زن عبارتند از آنت بنینگ برای فیلم «بچه‌ها رو به راه‌اند»، نیکول کیدمن برای فیلم «لانه خرگوش»، جنیفر لارنس برای فیلم «استخوان در زمستان»، ناتالی پورتمن برای فیلم «قوی سیاه»، و میشل ویلیامز برای فیلم «ولنتاین آبی».
XS
SM
MD
LG