لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

طرح های پیاپی نیروی انتظامی: نظر شما


به رغم انتقادهای فراوانی که از اجرای «طرح ارتقای امنيت اجتماعی» مطرح شد، اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد که اين طرح در سال آينده با ابعاد گسترده ای ادامه خواهد داشت.

وی برای تشريح ابعاد تازه اين طرح در سال آينده آن را «محله محور» خواند و گفت که معنای «محله محور» بودن از نظر او اين است که در هر محله ای «يک ايستگاه پليس» داير خواهد شد.

فارغ از تعابير کلی و ترکيب های نوساخته فرمانده نيروی انتظامی، وی با شفافيت تاکيد کرد که پليس در سال جاری، «تلاش کرد که جلوی جرائم را بگيرد، اما سال آينده ديگر نخواهد گذاشت جرمی رخ دهد.»

نوع لباسی که زنان و گاه مردان می پوشند، يکی از اصلی ترين مواردی است که در سال جاری، پليس ايران از آن به عنوان «جرم» ياد می کند و در سال جاری - به ویژه در تابستان - با هزاران تن به دليل همين «جرم» برخورد کرد.

آقای احمدی مقدم در حالی از ادامه يافتن اين طرح با ابعادی گسترده تر خبر داد که بعد از برخوردهای خشن نيروی انتظامی با شهروندان، اعتراض ها با چنين طرح هايی اوج گرفته بود.

با نزديک شدن زمان انتخابات نيز دامنه اين انتقادها گسترده شد و حتی دولت محافظه کار احمدی نژاد، احزاب «اصولگرای» هوادار احمدی نژاد و قوه قضاييه نيز از آن انتقاد کردند.

هر چند که بالاگرفتن انتقادها موجب شد تا اسماعيل احمدی مقدم به صراحت اعلام کند که در تصميم گيری برای اجرای اين طرح، دولت احمدی نژاد نقشی جدی داشته، اما بهرروی ادامه يافتن چنين طرحی بعد از انتقادهای بسياری که مطرح شده بود، از نگاه ناظران غيرقابل پيش بينی توصيف می شود.

شما درباره اين طرح و برخوردهای نيروی انتظامی با شهروندان چه فکر می کنيد؟ آيا به نظر شما، نيروی انتظامی به اهدافی که مدعی است در اين زمينه دست يافته است؟

آيا آنچه برخورد خشن نيروی انتظامی با شهروندان خوانده شده را تجربه کرده ايد؟ نظرتان درباره شيوه های نيروی انتظامی برای کنترل شهروندان چيست؟ و به نظر شما، آیا اصولا پلیس این حق را دارد که با نوع لباس پوشیدن شهروندان برخورد کند؟

لطفا برای نوشتن نظرات خود که در فاصله کوتاهی در اين صفحه منتشر خواهند شد، قوانين را رعايت کنيد.

XS
SM
MD
LG