لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

آزمایش موشکی ایران؛ نظر شما؟


آزمايش های موشکی جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه، ۱۹ تير، بازتاب های گسترده ای در رسانه های دنيا داشته و واکنش بسياری از کشورها را نيز به دنبال داشته است.

مقام های نظامی در ايران گفته اند که در جريان اين آزمايش، مدل ارتقاء يافته موشک شهاب - ۳ از سوی سپاه پاسداران مورد آزمايش قرار گرفته که با برد ۲۰۰۰ کيليومتر می تواند اهدافی در اسرائيل و برخی کشورهای منطقه را هدف قرار دهد.

اين آزمايش موشکی پس از اوج گيری تنش در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی و احتمال حمله به تاسيسات هسته ای آن انجام شد.

مقام های اتحاديه اروپا و نيز آمريکا انجام اين آزمايش موشکی را مورد نکوهش قرار داده اند و آن را دليلی ديگر بر تهديد فزاينده جمهوری اسلامی عليه کشورهای منطقه و حتی اروپا ارزيابی می کنند، اما مصطفی محمد نجار، وزير دفاع جمهوری اسلامی به خبرگزاری ها گفته است که اين موشک ها بخشی از سياست دفاعی حکومت ايران است.

ژنرال هنری اوبرينگ، مدير آژانس دفاع موشکی آمريکا روز جمعه به راديو فردا گفت که «افزايش برد موشک شهاب - ۳ برای اروپا است نه اسرائيل.» وی همچنين تاکيد کرد: «برنامه موشکی ايران نياز مبرم به ايجاد يک سپر دفاع موشکی را بيشتر می کند و بر اهميت قرارداد آمريکا با جمهوری چک، برای استقرار رادار ردياب در اين کشور، می افزايد و آمريکا سعی خواهد کرد که توانايی خود را در اين زمينه بيشتر کند.»

روزنامه کيهان، که تحت نظر نمايندگان رهبر جمهوری اسلامی فعاليت می کند در شماره روز شنبه خود طی يادداشتی اظهارات اين ژنرال آمريکايی را تائيد کرد.

اين روزنامه در ياداشت کم سابقه ای کشورهای منطقه را مورد تهديد قرار داد و نوشت که با موشک های دوربرد سپاه پاسداران «جغرافيای گسترده از جنوب پاکستان تا کل کشورها و پايگاه های شبه جزيره، تا عراق، اردن، ترکيه، دريای سرخ، شمال آفريقا در معرض تهديد ايران قرار گرفته است.»

شما فکر می کنيد هدف جمهوری اسلامی از تلاش برای دستيابی به موشک های دوربرد چيست؟ آيا اين آزمايش موشکی برای رژيم ايران مصونيت ايجاد می کند، يا تصويری از برنامه ای به دنيا عرضه می کند که می تواند خصمانه تلقی شود؟

به نظر شما تلاش برای دستيابی به موشک های بالستيک از سوی جمهوری اسلامی با اهداف دفاعی صورت می گير يا اهداف تهاجمی؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید.

XS
SM
MD
LG