لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۴

ده سال با بخش فارسی «راديو اروپای آزاد»


برای اولين بار در غروب روز جمعه، هشتم آبان ۱۳۷۷، (برابر با ۳۰ اکتبر سال ۱۹۹۸) صدای بخش فارسی «راديو اروپای آزاد- رادیو آزادی» از پراگ، پايتخت جمهوری چک شنيده شد.

پخش برنامه های این رادیو به طور آزمایشی با برنامه ای نيم ساعته و خبری با نام «بازتاب» آغاز شد و به فاصله کوتاهی با گسترش برنامه ها «رادیو آزادی» نامیده شد.

فعالیت این رادیو به مدت نزدیک به چهار سال تا روز ۱۱ آذر ۱۳۸۱ ادامه و در این مدت، برنامه های آن به پنج ساعت افزایش یافت.

این رادیو، به پخش خبر، گزارش، تحليل های سياسی، بحث، مناظره، تبادل نظر و برنامه های فرهنگی می پرداخت.

بخش فارسی «راديو اروپای آزاد- رادیو آزادی»، در روز ۲۸ آذر ۱۳۸۱(برابر با ۱۹ دسامبر سال ۲۰۰۲) با نام جديد «راديو فردا» به راديويی ۲۴ ساعته بدل شد که در آغاز حدود دو سوم زمان آن را موسيقی و یک سوم بقيه آن را خبر و گزارش تشکيل می داد.

در بيش از شش سالی که از عمر «راديو فردا» می گذرد، با افزايش تنوع در برنامه های خبری و گونه های موسيقی، در کنار راديو، «وب سايت فردا» نيز رشد کرد. به طوری که امروز «سايت فردا» يکی از پایگاه های خبری مرجع برای دسترسی به خبرهای ايران و جهان است.

هدف «راديو اروپای آزاد-رادیو آزادی» اطلاع رسانی با کاربرد معيارهای روزنامه نگاری حرفه ای است. همکاران بخش فارسی «راديو اروپای آزاد»، چه در زمان «راديو آزادی» و چه در دوران «راديو فردا»تلاش داشته اند و دارند که با حفظ بی طرفی و پرهيز از تبليغ ديدگاه های خاص سياسی، اقتصادی و مذهبی، دوری جويی از شايعه پراکنی و جنجال آفرینی، ضمن ارائه خبرهای موثق و تحليل های معتبر درباره رويدادهای ايران وجهان، در حد توان به روشن شدن حقيقت ياری رسانند و در راه گسترش انديشه احترام به حقوق بشر و دموکراسی بکوشند.

کارکنان «راديو فردا» همچنين می کوشند که باب گفت و گو و مراوده را با شنوندگان باز نگاه دارند. اين رسانه می کوشد صدای شنوندگانش را بدون هيچ گونه تعصبی منعکس کند.

ارزیابی شما از کارنامه ۱۰ ساله ما چیست؟ به نظر شما نقاط ضعف و قوت برنامه های رادیو و وب سایت «رادیو فردا» کدامند؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید

XS
SM
MD
LG