لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۱

دستگیری وزیر رفاه خاتمی و شماری دیگر از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی


‌درحالی که مخالفان دولت اعلام کرده‌اند روز ۲۵ بهمن امسال قصد دارند، در حمایت از مردم به مصر و تونس دست به تظاهرات بزنند، دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی شماری دیگر از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران و از جمله محمد حسین شریف‌زادگان، را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش وبسایت کلمه، چهارشنبه شب، نیروهای امنیتی با ورود به خانه محمد حسین شریف‌زادگان استاد دانشگاه بهشتی و وزیر رفاه دولت محمد خاتمی، وی را بازداشت کردند.

محمد حسین شریف‌زادگان، در مبارزه‌های انتخاباتی ریاس جمهوری سال گذشته،، مسئول «کمیته اقشار» ستاد میرحسین بود؛ محمد حسین شریف‌زادگان همسر خواهر میرحسین موسوی نیز است.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که میثم محمدی، روزنامه‌نگار و عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و صالح نقره‌کار دبیر کمیته حقوق میرحسین موسوی نیز چهارشنبه شب بازداشت شده‌اند؛ صالح نقره‌کار خواهر زاده زهرا رهنورد است.

سایت کلمه همچنین از بازداشت امید محدث، یک روزنامه‌‌نگار دیگر خبر داده است.

از سوی دیگر برخی ازگزارش‌ها حکایت از دستگیری صدرالدین بهشتی، فرزند علیرضا بهشتی شیرازی مشاور زندانی موسوی، حکایت می‌کنند.

پنجشنبه شب تقی رحمانی، از فعالان ملی-مذهبی نیز بازداشت شده بود.

در همین حال سحام‌نیوز گزارش داده است ماموران امنیتی از رهبران اصلاح‌طلب نیز از دیدار با اعضای خانواده خود منع شده است.

مهدی کروبی که از رهبران مخالفان دولت در ایران است، پیش از این در گفت‌وگوی اینترنتی با روزنامه نیویورک تایمز، گفته بود که تقریباً در حصر خانگی به سر می‌برد و «سه دستگاه خودرو مأموران امنیتی اکثر روزها در بیرون منزل وی کشیک می‌دهند و امکان ملاقات مردم با وی را سلب می‌کنند.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی به تازگی در نامه‌ای خطاب به وزارت کشور جمهوری اسلامی، برای برگزاری یک راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن ماه درخواست مجوز کرده بودند و و‌ب سایت سحام‌نیوز تشدید محدودیت‌ها در مورد مهدی کروبی را بی‌ارتباط با این موضوع ارزیابی نکرده است.
XS
SM
MD
LG