لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

خبر‌های ضد و نقیض در باره حضور مصلحی در جلسه هیات دولت به ریاست احمدی‌نژاد


در تصویری که در سایت ریاست جمهوری از جلسه هیات دولت منتشر شده است، خبری از وزیر اطلاعات نیست.
در تصویری که در سایت ریاست جمهوری از جلسه هیات دولت منتشر شده است، خبری از وزیر اطلاعات نیست.
در حالی که برخی از خبرگزاری‌های ایران از تشکیل جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد و حیدر مصلحی گزارش داده‌اند، در تصاویر منتشر شده در سایت ریاست جمهوری از جلسه هیات دولت وزیر اطلاعات به چشم نمی‌خورد.

هر چند خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری فارس ازتشکیل جلسه هیات دولت جمهوری اسلامی در صبح روز چهارشنبه به ریاست محمود احمدی‌نژاد و با حضور حیدر مصلحی خبر داده‌اند، اما در تصاویر منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری خبری از وزیر اطلاعات نیست.


خبر حضور هم‌ زمان محمود احمدی‌نژاد و حیدر مصلحی در نشست هیات دولت در حالی منتشر شده است که در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که پس از حدود ۱۰ روز خانه‌نشینی محمود احمدی‌نژاد، به ریاست وی برگزار شده بود، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شرکت نداشت و بر اساس برخی گزارش‌ها «برای دیدار با علما» به قم رفته بود.

حضور احتمالی حیدر مصلحی در جلسه هیات دولت در حالی صورت گرفته است، که محمود احمدی‌نژاد، وی را از مقام خود برکنار کرده بود، اما رهبر جمهوری وی را در پست خود ابقا کرده بود.

این اقدام آیت‌الله خامنه‌ای ناخرسندی محمود احمدی‌نژاد را در پی داشت، که پس از بازگشت از سفر استانی خود به استان کردستان در روز اول اردیبهشت ماه از حضور در محل کار خود خودداری کرده بود.

با این همه محمود احمدی‌نژاد در سخنان خود در جلسه هیات دولت در روز یکشنبه درباره دلایل خانه‌نشینی‌ ۱۰ روزه خود گفته بود: «البته دورکاری و خانه‌نشینی چند روزه دلایلی دارد که این دلایل را در دل خود نگه می‌دارم چون بسیاری از حرف‌ها باید در دل انسان باقی بماند.»

وی در عین حال بر لزوم اقتدار دولت تاکید کرده و گفته بود:‌«اعتقاد و باور من این است که یک رئیس‌جمهور قوی و مقتدر موجب عزت رهبری، کشور و به ‌خصوص ملت می‌باشد. یک رئیس‌جمهور قوی می‌تواند بایستد، سپر باشد، دفاع کند، امور کشور را پیش برده و موجب عزت کشور شود.»

رئیس دولت دهم همچنین افزوده بود: «هر رهبر و مدیر جامعه‌ای نیز نیازمند بازوان پرتوان است، تجربه تاریخی حاکی از آن است که حتی زمانی که بالاترین شخصیت‌های اعتقادی ما فاقد بازوان پرتوان بودند، اراده و منویات آنها روی زمین باقی ماند و جاری نشد.»

این در حالی است که پیش از حضور دوباره محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت، شماری از نمایندگان مجلس در منزل وی به دیدارش رفته بودند که به گفته چند تن از نمایندگانی که در این دیدار حضور داشتند، مسایلی همچون «عدم کفایت سیاسی» نیز مطرح شده بود.

موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در باره واکنش احمدی‌نژاد به این مساله گفته بود: «ایشان اعلام کرد که عدم کفایت دلیل می‌خواهد. مگر بنده چه کار کرده‌ام؟»

از سوی دیگر بازگشت محمود احمدی‌نژاد به محل کار خود در حالی است که در روزهای اخیر فشار بر اطرافیان وی و به ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور افزایش یافته و برخی گزارش‌ها از بازداشت شمار زیادی از نزدیکان آقای مشایی حکایت دارد.

همچنین اندکی پس از شرکت دوباره محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت در روز یکشنبه، عباس امیری‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، از سوی دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود.
XS
SM
MD
LG