لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۵

بادامچيان: مجلس آماده بود تا اقدام نهايی قانونی را انجام دهد


اسدالله بادامچيان، از نمايندگان اصولگرای مجلس ايران، روز سه‌شنبه گفت که در جريان اختلاف بين آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس اقدامات خود را با اخطار غيرمستقيم آغاز کردند و «آماده بودند تا اقدام نهايی قانونی خود را انجام دهند.»

اشاره اين نماينده اصولگرا به اختلاف رهبر ايران و محمود احمدی‌نژاد بر سر ابقای حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، است. پس از اعلام خبر پذيرش استعفای حيدر مصلحی توسط محمود احمدی‌نژاد، آيت‌الله علی خامنه‌ای با اين استعفا مخالفت و وی را ابقا کرد.

در مقابل محمود احمدی‌نژاد از حضور در پنج جلسه هيات دولت ايران خودداری کرد، که از طرف اصولگرايان به مخالفت با نظر رهبر ايران متهم شد. محمود احمدی‌نژاد سرانجام در ۱۸ ارديبهشت در جلسه هيات دولت با حضور حيدر مصلحی شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، اسدالله بادامچيان در نطق ميان دستورش در صحن علنی روز سه‌شنبه مجلس، با اشاره به اين که نمايندگان مجلس «همه امور را رصد کردند»، گفت: «نمايندگان با صدور بيانيه‌ای با امضای حاضران در مجلس، وحدت مجلس را در تجديد بيعت با رهبری نشان دادند و با دادن تذکر، به دشمنان اخطار دادند که نمايندگان مردم به نمايندگی از ملت در اصول مبنايی نظام با هم متحدند.»

اسدالله بادامچيان، عضو شورای مرکزی هيات موتلفه، در ادامه گفته است: «نمايندگان با اين بيانيه تصورات باطل دشمنان را به باد دادند و با حفظ آرامش، وحدت و با تدبير، اقدامات‌شان را از تذکر شروع کردند. اخطار غيرمستقيم دادند و آماده بودند تا اقدام نهايی قانونی را انجام دهند.»

درجريان اختلافات اخير، اصول‌گرايان حامی رهبر جمهوری اسلامی، رفتارهای محمود احمدی‌نژاد و تقابل او با آيت‌الله علی خامنه‌ای را با اولين رئيس جمهور ايران يعنی ابوالحسن بنی‌صدر با آيت‌الله خمينی مقايسه کرد و بحث عدم کفايت وی را نيز مطرح کردند.

با اين حال، اسدالله بادامچيان با اشاره به اين که هم اکنون «مشکل رفع» شده، هشدار داده است که از «اين به بعد نيز اين مسير ادامه خواهد داشت.»

اسدالله بادامچيان همچنين می‌گويد: ملاک واقعی مشروعيت قانونی، شرعی و مقبوليت مردمی هر مسوول در دولت، مجلس و قوه قضاييه و ساير مسووليت‌ها به «التزام عملی به قانون اساسی، رهنمودها و نظرات ولی فقيه عادل، بدون هرگونه چون و چرا بستگی دارد. »

در حالی اسدالله بادامچيان خواهان التزام « بدون چون و چرا» به رهنمودهای ولی فقيه شده است که پيشتر محمود احمدی‌نژاد روز شنبه از کسانی که به گفته وی فلسفه ولايت فقيه را تغيير داده‌اند، به شدت انتقاد کرده بود.
XS
SM
MD
LG