لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

فرمانده سپاه: جریان انحرافی به دنبال یارگیری و اثرگذاری در انتخابات است


محمدعلی جعفری
محمدعلی جعفری
در ادامه حملات حامیان رهبر جمهوری اسلامی به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، گفته است، «جریان انحرافی حاضر در بخش خصوصی دولت» به دنبال «یارگیری و اثرگذاری در انتخابات» از طریق پول و رانت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، روز شنبه «جریان انحرافی در بخش خصوصی دولت»‌ را به تلاش برای اثرگذاری در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی متهم کرده است.

وی که در نشست مسئولان بسیج دانشجویی در محل سفارت پیشن آمریکا در تهران سخن می‌گفت، در این باره گفته است: ‌«این جریان برای دستیابی به اهداف خود و اثرگذاری در انتخابات آینده از طریق پول و رانت به‌دنبال یارگیری است.»

از زمان علنی‌شدن اختلاف‌ها میان محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای بر سر وزارت اطلاعات، این نخستین بار نیست که حامیان رهبر جمهوری اسلامی اطرافیان رئیس دولت و حتی خود وی را به تلاش برای تسخیر مجلس آینده متهم کرده‌اند.

روز سه‌شنبه گذشته نیز احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، «جریان انحرافی و صاحبان قدرت» را به تلاش برای تصاحب کرسی‌های مجلس آینده متهم کرده بود.

وی که به ویژه در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هیچ گاه حمایت خود را از محمود احمدی‌نژاد پنهان نکرده بود، با هشدار نسبت به «طمع منحرفان برای نقش آفرینی در انتخابات» پیش‌رو گفته بود: «در این دوره عده‌ای با سوء استفاده از مقام و جایگاه خود یک جریان انحرافی را به وجود آورده‌اند و با توسل به راه‌های نامشروع و پول‌های کلان که با سواستفاده از قدرت کسب کرده‌اند، می‌خواهند مجلس را قبضه کنند.»

به ویژه به دنبال آشکار شدن اختلاف‌ها میان رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد بر سر بر کناری حیدر مصلحی از وزرات اطلاعات، حامیان آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، از آنها به عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌کنند.

حامیان آیت‌الله خامنه‌ای، که اطرافیان محمود احمدی‌نژاد را از جمله به «مخالفت با ولایت‌ فقیه»، «توسل به رمال و جن‌گیر» و نیز «ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی» متهم می‌کنند، نسبت به برنامه‌ریزی آنها برای تسخیر مجلس آینده هشدار داده‌‌اند.

هر چند محمود احمدی‌نژاد در تازه‌ترین نطق تلویزیونی خود گفته بود، دولت وی هیچ گونه دخالتی در انتخابات نخواهد کرد، اما غلامرضا مصباحی‌مقدم، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به تازگی اعلام کرده است، رئیس‌جمهور «به صورت غیر رسمی» جریانی را برای ورود به انتخابات راه‌اندازی کرده که هدفش «به کرسی نشاندن حامیان رئیس‌جمهور در مجلس آینده» است.

پیشتر نیز اسدالله بادامچیان، یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس، از طرح اصولگرایان برای تشکیل کمیته‌ای با هدف جلوگیری از دخالت غیرمجاز دولت در انتخابات مجلس خبر داده بود.

وی نسبت با ابراز نگرانی نسبت به دخالت دولت در انتخابات مجلس گفته بود: «ممکن است برخی از اطرافیان همچون استانداران، فرمانداران، و بخشداران دخالت غیرمجاز در انتخابات انجام دهند.»

بر اساس اعلام وزارت کشور انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قرار است در روز ۱۲ اسفند ماه سال جاری برگزار شود.
XS
SM
MD
LG