لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۶

بازداشت دوباره دبیر کمیسیون فرهنگی دولت، پس از آزادی


عباس امیری‌فر (چپ) در کنار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد
عباس امیری‌فر (چپ) در کنار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد
عباس امیری‌فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت محمود احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه پس از ۴۰ روز بازداشت از زندان آزاد شد، اما در همان روز بلافاصله دوباره بازداشت شد. او این بار زندانی دادگاه روحانیت است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی‌، ایرنا، روز پنج‌شنبه در گزارشی کوتاه از بازداشت دوباره این حامی سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، این بار به دست دادگاه ویژه روحانیت خبر داد.

در حالی که این خبرگزاری می‌گوید این مقام دولتی در ۴۰ روز گذشته در بازداشت دادستانی عمومی و انقلاب تهران بوده، نخستین گزارش‌ها از دستگیری او در اردیبهشت‌ماه همه به بازداشت او توسط دادگاه روحانیون حکایت داشت.

در جمهوری اسلامی ایران، هیچ دادگاهی جز دادگاه ویژه روحانیت خود را برای رسیدگی به جرائم افراد معمم و روحانی صالح نمی‌داند.

پس از آن که منابع خبری در اوایل اردیبهشت‌ماه از بازداشت عباس امیری‌فر در منزلش خبر دادند، وب‌سایت «مشرق‌نیوز»، نزدیک به دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی، اتهام او را «مشارکت در تهیه و توزیع سی‌دی "ظهور بسیار نزدیک است"، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی» عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا در خبر تازه خود از بازداشت دوباره این مقام دولتی اعلام کرده است که او این بار نیز به همان اتهام بازداشت شده است.

این خبرگزاری حامی دولت همچنین به نقل از «یکی از اعضای خانواده امیری‌فر» گفته است که او ۴۰ روز گذشته را در سلول انفرادی گذرانده است.

در ماه‌های اخیر برخی از مقام‌های نظامی و نیز شماری از چهر‌ه‌های اصول‌گرا بارها نسبت به بروز «فتنه جدید» و شکل‌گیری «جریان انحراف» در میان اصول‌گرایان هشدار داده و در این میان نوک پیکان حملات خود را متوجه برخی از اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، کرده‌اند.

در این میان عباس امیری‌فر که مسئول جامعه وعاظ ولایی نیز هست نخستین کسی بود که با آغاز موج انتقادات به محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد و پس از او خبر دستگیری حدود ۲۵ نفر دیگر نیز منتشر شد.

پس از مدتی خبری نیز مبنی بر خودکشی آقای امیری‌فر در زندان منتشر شد که به گفته خبرگزاری ایرنا «بعداً بی‌اساس بودن آن روشن شد». به گفته این رسانه حامی دولت، «شایعه» خودکشی به خانواده عباس امیری‌فر «ضربه روحی شدید» وارد کرده است.
XS
SM
MD
LG