لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

رادیو پس‌فردا دو جایزه رادیویی «نیویورک فستیوالز» را از آن خود کرد


فرشید منافی،‌ مجری رادیو پس‌فردا
فرشید منافی،‌ مجری رادیو پس‌فردا
«رادیو پس‌فردا» که با اجرای فرشید منافی در رادیو فردا پخش می شود و با زبان طنز به مسائل سیاسی، اجتماعی و هنری روز ایران می‌پردازد موفق به دریافت دو جایزه از سوی گروه بین‌المللی «نیویورک فستیوالز» شد.

«نیویورک فستیوالز» دو جایزه «بهترین مجری رادیویی» و «بهترین برنامه گفتارمحور روزانه رادیویی» امسال خود را دوشنبه‌شب، بیستم ژوئن، طی مراسمی در نیویورک به فرشید منافی، همکار رادیو فردا، اعطا کرد.



گروه «جوایز برنامه‌های رادیویی و تبلیغات نیویورک فستیوالز» نهادی بین‌المللی است که کار خود را از ۵۴ سال پیش آغاز کرده و به ارزیابی آثار رادیویی در جهان می‌پردازد.

این نهاد، هر ساله آثار رادیویی پرشماری از بیش از ۳۰ کشور جهان دریافت می‌کند و هیئت داوران آن که از متخصصان رسانه‌ای ۲۵ کشور مختلف تشکیل شده‌است به بازبینی و ارزشیابی این آثار می‌پردازند.

فرشید منافی، مجری رادیو پس‌فردا، یکی از سه نفری است که در میان برندگان امسال این جوایز، موفق به کسب همزمان دو جایزه شده‌است.

فرشید منافی، در گفت‌وگو با رادیو فردا، گفت که تیم رادیو پس‌فردا نمونه‌ای از برنامه‌های خود را که به طور کامل به انگلیسی ترجمه کرده‌بود برای ارزیابی به هیئت داوران «نیویورک فستیوالز» فرستاد.

گروهی متشکل از بیش از ۴۰ کارشناس رسانه‌ای از کشورهای گوناگون جهان پس از بررسی این برنامه، رأی به اعطای دو جایزه به آن دادند.



«با مخاطب‌ها هم می‌خندیم و هم می‌گرییم»

فرشید منافی در مورد مراسم دریافت این جوایز گفت: «در این مراسم از خیلی‌ها تشکر کردم و مطلب دیگری هم که گفتم این است که در حالی که روزانه خبرهای بدی از شکنجه و دستگیری و اعتصاب غذا و اعدام به گوشمان می‌رسد خیلی سخت است که برنامه طنز داشته باشی.»

وی این امر را یکی از جنبه‌هایی دانست که اجرای برنامه طنز برای مخاطب ایرانی را دشوارتر می‌کند و افزود: «ما خیلی وقت‌ها که با مخاطب می‌خندیدیم، خیلی وقت‌ها هم در کنار آنها گریه می‌کردیم.»

فرشید منافی در ادامه گفت که در این مراسم «این دو جایزه را تقدیم کردم به تمام کسانی که در این دو سال گذشته، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸، از بین ما رفتند و دیگر بین ما نیستند و از همه خواستم یک دقیقه بایستند و سکوت بکنند و همه هم این کار را کردند.»

وی در مورد «نیویورک فستیوالز» توضیح داد که این نهاد تنها مربوط به مقوله رادیو نیست و بخش تبلیغات تلویزیونی و گرافیکی و کاغذی نیز دارد و بخش رادیویی این نهاد بیش از ۱۰ سال است که راه‌اندازی شده‌است.
XS
SM
MD
LG