لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۳

مادر رهنورد: وضعيت جسمی زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی نگران کننده است


احترام السادت نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد
احترام السادت نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد
احترام السادت نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد، پس ازملاقات با ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، نسبت به وضعيت جسمی آنها ابراز نگرانی کرده و گفته است: «نسبت به ملاقات های اخير، دفعه آخر متوجه رنگ پريدگی و لاغری شديد و ناگهانی دختر و دامادم شدم. تغيير ناگهانی ظاهری آنها و رنگ کاهی پوست و از دست دادن وزنشان به شدت نگران کننده است».

خانم نواب صفوی در گفت وگو با سایت «کلمه» که روز چهارشنبه منتشر شده است گفته که دو هفته پيش با ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد ملاقات داشته است و روحيه آنها « خيلی خوب و قوی» و «محکم، مثل هميشه» بوده است.

با اين حال، مادر زهرا رهنورد نسبت به وضعيت جسمی دختر و دامادش ابراز نگرانی کرده و گفته است: «دخترم و دامادم پيش از اين سالم سالم بودند و همه هم اين را می دانستند. اصلا اگر غير از اين بود که نمی توانستند اين همه فعاليت و جنب و جوش در اين دو ساله داشته باشند. الان را طبيعتا نمی توانم بگويم، فقط از روی ظاهر و جسم شان می توانم قضاوت کنم.»

احترام السادت نواب صفوی تصريح می کند که خانواده ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد خواستار پيگيری پزشکی اين دو شده اند ولی ماموران امنيتی جمهوری اسلامی گفته اند: «خودمان دکتر داريم و پيگيری می کنيم.»

مادر زهرا رهنورد تاکيد کرده است تا زمانی که پزشکانی از طرف خانواده ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد آنها را معاينه نکنند، «نگرانی » همچنان باقی است.

احترام السادت نواب صفوی همچنين گفته است: « نکته نگران کننده اين است که دامادم( مهندس موسوی) پيش از اين گفته بود که تنها در يک بيمارستان رسمی حاضر به انجام چکاپ است. يک بار هم اوايل حصر ظاهرا خواسته اند پزشک بياورند که دخترم گفته بوده در همان بيمارستان ويزيت بشود و اگرنه راضی نمی شوم… اينها برای من نگرانی می آورد. روزهای سختی است.»

وی اضافه کرده است: «من مدام به اين فکر می کنم که تا قبل از زندانی شدن، آنها هر دو در وضعيت سلامتی کاملا مناسبی بودند و اين را همه خبر داشتند. اما بار آخر واقعا ما دچار شوک و نگرانی شديم به خصوص اينکه اجازه نداده اند يک دکتر شناخته شده و قابل قبول از طرف خودمان به وضعيت سلامتی آنها رسيدگی کند.»

فاطمه کروبی، زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ماه سال گذشته و پس از برگزاری راهپيمايی اعتراضی در اين روز در بازداشت خانگی به سر می برند.

رسانه های مخالفان در ايران می گويند: کليه ارتباطات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با دنیای بيرون قطع شده است.

«حصر نه آدم ربايی»

مادر زهرا رهنورد در ادامه اين گفت وگو با انتقاد از وضعيت ميرحسين موسوی و دخترش می گويد: «البته بايد تذکر بدهم که من اين را حبس و حصر نمی دانم. اين دقيقا آدم ربايی است. دختر و داماد من که کاری نکردند که زندانی شوند اينها جز خدمت به کشورشان هيچ کاری نکردند.»

مادر زهرا رهنورد همچنين تصريح کرده است: «راه حلی هم جز آزادی سريع آنها و جواب دادن به اين پنج ماه زندانی بودن بی دليل دختر و دامادم نيست. همه می دانند داماد و دخترم جز خيرخواهی در اين سالها برای مردم و کشور چيزی نخواسته اند و از همه زندگی شان هم گذشته اند.»

احترام السادت نواب صفوی در خصوص ملاقات فرزندان ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با آنها می گويد: «متاسفانه بايد بگويم که نوه هايم يعنی دخترها به مدت طولانی از پدر و مادرشان بی خبر بوده اند و برای سه ماه اول که تقريبا ملاقاتی نداشته اند حتی يک بار بيش از ۵۰ روز تمام خانواده به طور مطلق از آنها بی خبر بودند. جز چند دقيقه بالای سر پدر مرحومِ آقای موسوی.»

وی اضافه کرده است: «ولی در ۴۰ روز اخيرملاقات های محدودی صورت گرفته است که آن هم با حضور مامورهای خانم و آقا و دوربين های متعدد نصب شده در محل بوده است.»

مادر زهرا رهنورد همچنين گفته است: «طفلک نوه هايم با من زياد صحبت نمی کنند. چرا که صحبت کردن راجع به اين قضيه با کنترل دائمی مکالمه ها و ديدارهای خانوادگی مان سخت است در ضمن آنها نمی خواهند مرا نگران کنند. اما حتما بودن نيروهای امنيتی و کنترل کردن و بازرسی بدنی دختران ايشان و حتی مواد خوراکی که برده اند و لوازم نوه های دختر و دامادم برايشان خيلی آزاردهنده بوده است. حتی وقتی بچه ها می روند موهای سر آن ها را هم گشته اند که ببينند چه چيزی قايم کرده اند. گل سرشان راباز کرده اند. »
XS
SM
MD
LG