لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

دادستانی تهران بازداشت پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما، را تاييد کرد


پگاه آهنگرانی، ۲۷ ساله، در آپارتمان خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.
پگاه آهنگرانی، ۲۷ ساله، در آپارتمان خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.
دادستانی عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه تاييد کرد که پگاه آهنگرانی، بازيگر سينما، اوايل هفته گذشته بازداشت شده است و تحقيقات درباره وی ادامه دارد. خانم آهنگرانی قرار بود برای گزارش بازی های فوتبال زنان عازم آلمان شود.

يک مقام قضايی دادستانی تهران که نام او فاش نشده است، به خبرگزاری ايسنا گفته که ارائه تحقيقات بيشتر در اين زمينه منوط به تکميل تحقيقات است.

بر اساس گزارشی که هفته نامه اشپيگل منتشر کرده است، پگاه آهنگرانی، ۲۷ ساله، در آپارتمان خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.

پگاه آهنگرانی، قرار بود از چهارم تا دوازدهم ژوييه به آلمان سفر کرده و در رابطه با جام جهانی فوتبال زنان برای شبکه دويچه وله، وبلاگ ‌نويسی کند.

سايت دويچه وله گفته است که اين بازيگر سينما يک روز قبل از پرواز به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی احضار، و تهديد شده بود در صورت تلاش برای خارج شدن از کشور، بازداشت خواهد شد.

اين گزارش می افزايد که به دنبال «تهديدهای بيشتر»، خانم آهنگرانی تصميم گرفت که به آلمان سفر نکند ولی روز ۲۳ تيرماه مشخص شد که وی چهار روز پيشتر بازداشت شده است.

اين بازيگر ايرانی در سال های گذشته نيز برای گزارش جشنواره فيلم برلين به اين کشور سفر کرده بود و تا کنون چندين فيلم مستند نيز ساخته است.

پگاه آهنگرانی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، کارگردانان سينمای ايران، است و هم اکنون فيلم «ورود آقايان ممنوع» با بازی وی در سينماهای ايران در حال اکران است.

وی از طرفداران جنبش اصلاح طلبان در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی بود و در انتخابات دور پيش هم از فعالان ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی بود.

برخی گزارش ها حاکی است که در زمان ناآرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ در ايران، پگاه آهنگرانی از سوی وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجويی قرار گرفت.

در هفته های اخير موج بازداشت ها در ايران به فعالان فرهنگی و بازيگران سينما رسيده است و در تازه ترين مورد، مرضيه وفا مهر، بازيگر فيلم «تهران من، حراج» و مهناز محمدی، مستند ساز و فعال جنبش زنان دستگیر شده اند.
XS
SM
MD
LG