لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۹

بروجردی دستگیری «فرد شماره دو» پ.کا.کا را تکذیب کرد


علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، خبر دستگیری فرد شماره دو پ. کا. کا را تکذیب کرد.

روز یکشنبه خبرگزاری‌ مهر به نقل از علاءالدین بروجردی نوشته بود که گزارش برخی رسانه‌ها درباره دستگیری «فرد شماره دو پ.کا.کا» موثق است و نشانه آن هم حملات اخیر این گروه است.

در گزارش مهر به از علاالدین بروجردی به صراحت نقل شده بود: «این اقدامات تروریستی عکس العمل آنها در قبال دستگیری فرد شماره ۲ گروهک تروریستی پ. کا. کا است، زیرا نیروهای اطلاعاتی کشورمان کار بسیار مهمی انجام دادند.»

گرچه بروجردی به نام «فرد شماره دو پ کا کا» اشاره‌ای نکرده بود اما شبکه «تی آر تی» ترکیه، روز شنبه اعلام کرد که مراد قره ایلان، معاون عبدالله اوجالان، در کوه‌های مرزی قندیل توسط نیروهای ایرانی دستگیر شده است.

در واکنش به انتشار این گزارش‌ها، مراد قره‌ ایلان، از مخفیگاه خود در «مناطق مرزی ایران و عراق» با شبکه «روژ تی وی»، مصاحبه کرد و این اخبار را اقدامی با هدف تضعیف روحیه پ. کا.کا دانست که از سوی ایران و ترکیه صورت می‌گیرد.

اکنون، علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با تکذیب مطالبی که در رسانه‌ها از وی نقل شده، می‌گوید: «حرف من این بود که شنیده‌های بنده درباره خبر دستگیری یکی دیگر از رهبران پ. کا. کا در حد خبرهای منتشر شده از رسانه‌های ترکیه است و صحت و سقم آن را باید از مراجع ذیصلاح مشخص کرد.»

در حالی که رسانه‌های ترکیه، و ایران خبر دستگیری مراد قره‌ ایلان، منتشر کرده بودند، اما مقام‌های دولتی این دو کشور به این خبر واکنشی نشان نداده بودند.

گروه پژاک که شاخه حزب کارگران کردستان در ایران است، در مرزهای غربی ایران تحرک دارد و در هفته‌های اخیر درگیری سنگینی با نیروهای ایرانی داشته است.

حزب کارگران کردستان، از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه علیه دولت ترکیه را آغاز کرد؛ این گروه از سوی فهرست گروه‌های ترویستی ترکیه، ایران و آمریکا قرار دارد.

روز جمعه بار دیگر خط انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شد و پ. کا. کا مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
XS
SM
MD
LG