لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

ایرباس ماهان در مشهد دچار سانحه شد؛ محسن رضایی آسیب دید


هواپیمای ماهان در فرودگاه مشهد که دچار سانحه شد.
هواپیمای ماهان در فرودگاه مشهد که دچار سانحه شد.
یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان که با ۲۳۰ که از تهران به پرواز درآمده بود هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار ترکیدگی تایر شد که در پی آن به چند مسافر و از جمله محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص، آسیب رسید.

برپایه گزارش‌های منتشر شده، هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ به شماره پرواز ۶۱۳ ساعت ۲۲:۳۰۰ از فرودگاه مهرآباد تهران به مشهد پرواز می‌کند و حدود نیمه شب هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد دچار ترکیدگی تایر می‌شود.

برپایه گزارش ایوین هرالد، در این سانحه چرخ جلوی این هواپیمای ایرباس به محض فرود می‌ترکد و این هواپیما در نهایت از باند خارج شده و در یک سطح خاکی موفق به توقف می‌شود.

ایرباس ماهان در فرودگاه مشهد

این گزارش حاکی از آن است که در این سانحه هشت مسافر دچار جراحات سطحی و سه نفر دیگر آسیب جدی دیده‌اند.

ایوین هرالد گزارش داده است در این حادثه چرخ جلو و ترمز جلوی هواپیما نیز آسیب اساسی دیده‌اند.

به دلیل این حادثه یکی از باندهای فرودگاه مشهد فعالیت خود را متوقف کرد.

حمید عرب‌نژاد، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، درباره این حادثه اظهار داشت مهارت خلبان باعث شد، این هواپیما و مسافران به سلامت به زمین بنشینند.

وی درباره مجروحان این حادثه گفت: «تنها هشت نفر از مصدومان این حادثه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر به بیمارستان‌های شهید کامیاب و امام رضا مشهد انتقال یافتند که آنها نیز هم‌اکنون مداوا شده‌‌اند.»

در همین حال خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده‌اند که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، یکی از مسافران این هواپیما بوده است که دچار آسیب‌دیدگی شده است.

یکی از نزدیکان محسن رضایی به خبرگزاری فارس گفته است حال عمومی محسن رضایی «رضایت‌بخش و مساعد است و وی فقط از ناحیه دست جراحت جزیی برداشته است.»

رضا وفایی‌نژاد، رییس مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی مشهد، نیز گفته است در این سانحه علاوه بر هشت نفر که آسیب‌دیدگی مختصر داشتند، یک مسافر از ناحیه لگن دچار صدمه شده و دو مسافر دیگر «به علت استرس ناشی از فرود نامناسب دچار مشكلات تنفسی و قلبی شده بودند.»
XS
SM
MD
LG