لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

دبيرکل اتحاديه عرب با بشار اسد ديدار و گفت وگو کرد


نبيل العربی، دبير کل اتحاديه عرب، روز شنبه در دمشق با بشار اسد، رييس جمهوری سوريه و ديگر مقامات بلندپايه اين کشور ديدار و مذاکره کرده است.

به گزارش «الجزيره» قرار بود که نبيل العربی در اين ديدار پيشنهادهايی در خصوص پايان دادن به خشونت و همچنين آغاز اصلاحات در سوريه به بشار اسد ارائه کند.

خبرنگار الجزيره گفته است ، پيشنهاد نبيل العربی از رهبری سوريه برگزاری انتخابات پارلمانی تا پايان سال جاری ميلادی و همچنين برگزاری انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۱۴ است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوريه«سانا» نبيل العربی در ديدار با بشار اسد تاکيد کرده است که «اتحاديه عرب هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوريه را رد» می کند.

وزيران امور خارجه اتحاديه عرب دو هفته پيش در بيانيه ای از حکومت بشار اسد خواسته بودند، تا پيش از آن که «دير شود» به ماهها خشونت و ناآرامی در سوريه پايان دهد.

به گزارش رويترز، ابتدا قرار بود نبيل العربی روز چهارشنبه به دمشق سفر کند، اما مقامات سوريه اين سفر را به روز شنبه موکول کردند.

هنوز جزييات بيشتری از مذاکرات نبيل العربی با بشار اسد و ديگر مقامات بلندپايه سوريه منتشر نشده است.

گزارش های حاکی است که در روزی که نبيل العربی با بشار اسد ديدار کرد شماری ديگری از معترضان به دست نيروهای امنيتی سوريه کشته شده اند.

«هيات عمومی انقلاب سوريه» اعلام کرده است در روز شنبه درتيراندازی نيروهای امنيتی ده نفر در شهر «حمص» کشته شدند.

به گزارش الجزيره، فعالان سياسی سوری نيز گفته اند پنج نفر در شهر باب العمر در تيراندازی نيروهای امنيتی از پای در آمده اند.

طبق اين گزارش يک کميته محلی نيز اعلام کرده است يک زن در شهر سراقب در استان ادلب نيز کشته شده است

روز گذشته در جريان تظاهرات «جمعه حمايت بين المللی» ، معترضان در سوريه خواستار تلاش جامعه جهانی برای توقف سرکوب در اين کشور شدند.

سازمان ملل متحد پيشتر اعلام کرده بود از زمان اغاز نا آرامی ها در سوريه دست کم دو هزار و ۲۰۰ نفر کشته شده اند.

اين در حالی است که حکومت بشار اسد گروههای مسلح را عامل اصلی نا آرامی هادرسوريه می داند
XS
SM
MD
LG