لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

بازداشت شش ایرانی در مالزی به اتهام قاچاق مواد مخدر


پلیس مالزی روز پنجشنبه از بازداشت شش ایرانی در فرودگاه کوالالامپور به اتهام حمل مواد مخدر خبر داد. به گفته پلیس این افراد محموله‌های مواد مخدر را در اسپری‌های مو و قوطی‌های خوشبو کننده پنهان کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی آلمان، این شش تن، پنج زن و یک مرد، در حالی ۱۴ مهرماه در فرودگاه بین‌المللی پایتخت مالزی بازداشت شده‌اند که محموله‌‌ای از‌ مواد مخدر به ارزش «۱۶۶ هزار دلار» را در اسپری‌های مو و قوطی‌‌های خوشبو کننده جاسازی کرده بودند.

پلیس فرودگاه زمانی به این افراد مشکوک شد که متوجه شد۱۲ قوطی خوشبو کننده و اسپری مویی که این افراد در لوازم خود قرار داده‌اند سنگین‌تر از حد معمول است.

مقامات پلیس پس از آن کشف کردند که از این قوطی‌ها به عنوان محل پنهان‌ کردن مواد مخدر استفاده شده است.

این افراد که نام آن‌ها ذکر نشده اکنون در اختیار پلیس مالزی قرار دارند و به قاچاق مواد مخدر متهم هستند؛ اتهامی که در صورت تأیید از سوی دادگاه مجازات اعدام از طریق دار زدن را برای آنها به همراه دارد.

در حال حاضر در کشورهای مختلفی از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، فیلیپین، مالزی و دو ایالت آمریکا، حکم قانونی برای قاچاق مواد مخدر، اعدام تعریف شده است.

این نخستین بار نیست که افراد ایرانی در مالزی به اتهام توزیع و قاچاق مواد مخدر بازداشت می‌شوند.

فروردین ماه سال جاری، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پلیس مالزی ۹ ایرانی را به اتهام قاچاق مواد مخدر به ارزشی معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بازداشت کرده است.

این خبرگزاری آن زمان تأکید کرده بود که در جریان این بازداشت، علاوه بر این ۹ نفر، چهار زن ایرانی نیز به اتهام همکاری دستگیر شده‌اند.

بهمن‌ماه سال ۸۹ نیز پلیس مالزی ۱۵ شهروند ایرانی را در ارتباط با توزیع مواد مخدر در این کشور بازداشت و حدود ۸۰ کیلوگرم مواد مخدر به ارزش بیش از پنج میلیون دلار را از آن‌ها کشف کرد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، سال ۲۰۱۰ میلادی، پلیس مالزی «۱۳۸ ایرانی» را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده است.

این رقم در حالی ارائه شده است که این خبرگزاری تأکید می‌کند سال ۲۰۰۹ تعداد ایرانیان بازداشت شده در مالزی به اتهام توزیع و قاچاق مواد مخدر «۱۶ نفر» بوده است.
XS
SM
MD
LG