لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۳

فاطمه کروبی از «امکان ریزش» ساختمان محل نگهداری مهدی کروبی خبر داد


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در دیداری با برخی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از احتمال وقوع «سناریویی» علیه آقای کروبی خبر داده است. وی گفته با تخریب خانه‌های اطراف محل حصر، نگرانی از ریزش ساختمان محل نگهداری مهدی کروبی وجود دارد.

به گزارش وبسایت سحام نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، خانم کروبی در این گزارش که روز یکشنبه منتشر شده گفته است: «حاکمیت با اخذ مبلغ قابل توجه‌ای از خانواده، (مهدی) کروبی را در ساختمانی قدیمی و به طور انفرادی زندانی کرده است. اخیرا ساختمان جنبی این زندان ابداعی تخریب شده و با گود کردن چند طبقه هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد.»

فاطمه کروبی گفته است: «بار‌ها این موضوع را هشدار داده‌ایم و خواستار انتقال ایشان به مکانی امن هستیم اما این افراد عامدانه به سخن و نگرانی خانواده و کار‌شناسان فنی توجه نمی‌کنند. برخی از دوستان نگران سناریویی در این باب هستند که امیدوارم درست نباشد.»

خانم کروبی گفته است: «در این مدت (حصر مهدی کروبی) شاهد رفتارهای غیر شرعی و غیر انسانی مامورانی بودم که در ۱۵ سال دوران مبارزه (قبل از انقلاب) هم ندیده بودم و حتی از دوستان و خانواده مبارزان آن دوران نیز نشنیده بودم. ایشان ضمن بیان تجربه‌های شخصی خود به نقل از یکی از روحانیون محترم دفتر امام گفتند که آقای هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزه، پیش از ورود ساواک به منزل، سند مهمی را در آلبوم خانواده پنهان می‌کند. هنگام بازرسی، یکی از ماموران به طرف کمدی که وسایل شخصی در آن بوده می‌رود که با فریاد ایشان که بی‌حیایی را به کجا رسانده‌اید مواجه می‌شود. مسئول تیم جلو آمده و اجازه بازرسی و دیدن آلبوم و وسایل شخصی خانواده را نمی‌دهد و از ایشان عذر خواهی می‌کند.»

فاطمه گروبی گفت: «حال در نظامی که نام اسلام را یدک می‌کشد به منزل کروبی، رییس دو دوره مجلس و‌‌ همان که او را از ارکان نظام می‌خواندند، آن چنان وحشیانه حمله می‌کنند که گویا این قوم خانه تیمی پیدا کرده‌اند و یا قلعه‌ای را فتح کرده‌اند.»

خانم کروبی گفت: «در پیش از انقلاب ساواک و عوامل حکومت، بار رفتار خود را می‌پذیرفتند و هرگز متعرض خانواده فعالان سیاسی نمی‌شدند. اما امروز به نام انقلاب و اسلام هر فعل نامشروع و غیر قانونی از سوی آقایان مباح و مجاز شمرده شده است. بطوریکه یک مامور ساده رفتار خود را در حکم قانون دانسته و در مقابل اعتراض به غیر قانونی بودن رفتار می‌گوید: معیار قانون ما هستیم.»

وی همچنین به ممنوعیت ملاقات‌هایش با مهدی کروبی اشاره کرده و گفته است: «آقای کروبی از من خواستند در باب انتخابات پیش رو مطالبی را به اطلاع هموطنان برسانم و من چنین کردم. اما به دنبال انتشار خبر، ملاقات من هم با ایشان قطع شده است و رفتار ماموران وزارت اطلاعات بسیار توهین آمیز شده است.»

مهدی کروبی دو هفته پیش درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در ایران گفته بود: «می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند. آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند.»
آقای کروبی بیش از ۳۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برد تا پیش از این اجازه داشت به صورت هفتگی با همسر خود، فاطمه کروبی، دیدار کند که به گفته خانم کروبی، از زمان انتقال خبر در مورد انتخابات مجلس، این دیدار‌ها قطع شده است.

مهدی کروبی گفته بود: «بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقایان هستند مانند: علی اکبر ولایتی، محسن رضایی (که در انتخابات ۸۸ نظرات بدیعی داشتند) به سخنگویی حدادعادل و احمد خاتمی (به عنوان حاکم شرع قاطع، که حقیر و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) به ریاست احمد جنتی، به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماینده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تیر آخر را به پیکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رای قاطع و بی‌سابقه مردم تصویب و تاسیس شد، بزنند.»

انتخابات مجلس نهم قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری در ایران برگزار شود.
XS
SM
MD
LG