لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۳

همسر مهدی خزعلی: ماموران همسرم را با دست ورم کرده و دندان شکسته بازداشت کردند


مهدی خزعلی
مهدی خزعلی
مهدی خزعلی، پزشک، وبلاگ‌نویس منتقد دولت و مدیر انتشارات «حیان»، روز دوشنبه در بیرون از محل کار خود بازداشت شده است. همسر وی می‌گوید: ماموران آقای خزعلی را با ضرب بر زمین زدند و در ‌‌نهایت وی را با دست ورم کرده و دندان شکسته دستگیر و به زندان منتقل کرده‌اند.

همسر مهدی خزعلی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا با تایید خبر بازداشت همسرش می‌گوید: «احضارییه‌ای از طرف شعبه ۹ دادسرای رسانه برای آقای خزعلی صادر شده بود، و ایشان تا روز دوشنبه را مهلت گرفته بود، اما علی الظاهر حکم بازداشت ایشان روزهای قبل صادر شده بود.»

همسر آقای خزعلی اضافه می‌کند: «امروز در محل مشغول بودند برای انجام کاری ساعت دوازده بعداز ظهر به بیرون از محل کار می‌روند، اما ماموران که به نظر می‌رسید از قبل در آنجا در کمین بودند به سمت آقای خزعلی حمله کرده و وی را به زمین پرتاپ کردند. دست آقای خزعلی خیلی ورم کرده بود که به گفته خودش یکی از استخوان‌های دستش شکسته است. همچنین ایشان از ناحیه دندان شکستگی داشتند»

همسر مهدی خزعلی همچنین می‌گوید: «با دست ورم کرده، دندان شکسته و درد شدی آقای خزعلی را به دادسر بردند و درآنجا تفهیم اتهام کردند. در این زمینه چندین اتهام را ایراد کردند ولی به دلیل اینکه نگذاشتند من وارد دادگاه بشوم، از مفاد این اتهام‌ها بی‌اطلاع هستم.»

همسر مهدی خزعلی می‌گوید، همسر گفته است که بدلیل اتهام‌هایی چون «اهانت» به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و همچنین «تبلیغ علیه نظام» حکم بادزاشت موقت وی صادر شده است.

مهدی خزعلی، فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد غدیر است که از روحانیون تندرو طرفدار دولت محمود احمدی‌نژاد به حساب می‌آید.

مهدی خزعلی، پیشتر نیز در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و پس از آن چند بار بازداشت، ولی سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود.
XS
SM
MD
LG