لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۴

بازگشت اصغر فرهادی به ايران


اصغر فرهادی به هنگام ورود به ایران
اصغر فرهادی به هنگام ورود به ایران
«شمار بسياری» از سينماگران و علاقمندان سينمای ايران بامداد روز شنبه از اصغر فرهادی، کارگردان فيلم«جدايی نادر از سيمين» و برنده اسکار بهترين فيلم خارجی، هنگام ورود به تهران استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، سيداحمد ميرعلايی و عبدالله اسفندياری، مديرعامل و مدير بين الملل بنياد سينمايی فارابی نيز درفرودگاه «امام خمينی» از اصغر فرهادی استقبال کردند.

به گزارش ايرنا، اصغرفرهادی هنگام ورود به تهران تصریح کرده است: به کشورم عشق می ورزم و ايران را با هيچ جای دنيا عوض نمی کنم.

خالق «جدايی نادر از سيمين» گفته است:مسير سينمای ايران رو به پيشرفت و شکوفايی است و کسب نشان های برتر در جشنواره های سينمايی دنيا دور از دسترس نيست .

اصغرفرهادی همچنين در پاسخ به پرسشی درباره مقايسه کسب اسکار برای يک فيلم ايرانی با کسب اسکار برای يک فيلم از کشور ديگر گفت: اسکار ايرانی بعد از سالها انتظار سينمای ايران بسيار شيرين و دلچسب است و همچنين اسکار فيلم های خارجی هم برای سازنده آنها با ارزش است.

خالق «جدايی نادر از سيمين» در بيان احساس خود هنگام دريافت اسکار گفته است: «در آن لحظه احساس می کردم که همه مردم عزيزم آن لحظه را رصد می کنند و مانند من احساس شادمانی و شعف دارند. »

فيلم «جدايی نادر از سيمين» يکشنبه هفتم اسفندماه برنده جايزه بهترين فيلم غير انگليسی زبان اسکار شد. اصغر فرهادی که فيلم او به عنوان نخستين فيلم ايرانی در دو رشته در اسکار امسال نامزد دريافت جايزه بود، جايزه بهترين فيلم خارجی را از دستان سندرا بولاک دريافت کرد.

کسب نخستين جايزه اسکار برای سينمای ايران توسط فيلم «جدايی نادر از سيمين» اثر اصغر فرهادی، با استقبال شمار زيادی ازهنرمندان و فعالان سياسی ايرانی روبه روشد.
XS
SM
MD
LG