لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

وب‌سایت وزارت خارجه بریتانیا برای مردم ایران راه‌اندازی شد


تصویری از صفحه نخست وب‌سایت «بریتانیا برای ایرانیان»
تصویری از صفحه نخست وب‌سایت «بریتانیا برای ایرانیان»
وزارت خارجه بریتانیا از روز چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه، وب‌سایت «بریتانیا برای ایرانیان» را با هدف ارتباط با مردم ایران، ارائه خدمات مربوط به اخذ روادید و همچنین توضیح سیاست‌های بریتانیا در خصوص ایران راه‌اندازی کرد.

وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وب‌سایت در نظر دارد اطلاعات دقیق و تصویر تحریف نشده‌ای از سیاست‌های بریتانیا در قبال ایران و خاورمیانه ارائه دهد و در عین حال در خصوص فرهنگ بریتانیا، امور مربوط به اخذ ویزا و سفر به بریتانیا اطلاع‌رسانی کند.

وزارت خارجه بریتانیا ضمن راه‌اندازی این وب‌سایت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف‌ نظیر گوگل‌پلاس، فیس‌بوک و توییتر نیز حضور دارد تا، به گفته این وزارتخانه‌،‌ از طریق «کانال‌‌های ارتباطی جدید» با ایرانیان به گفت‌و‌گو بنشیند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، ۲۳ اسفندماه و در آستانه راه‌اندازی وب‌سایت «بریتانیا برای ایرانیان» در یک پیام ویدئویی، ضمن تقدیر از فرهنگ ایرانی و اشاره به ارتباط فرهنگی ایران و بریتانیا گفت: «ما می‌خواهیم تا جای ممکن پذیرای مردم ایران باشیم.»

‍یام وزیر خارجه بریتانیا به مناسبت راه‌اندازی وب‌سایت «بریتانیا برای ایرانیان»


وی با ابراز تأسف از تعطیلی سفارت بریتانیا در ایران ضمن تأکید بر این‌که مردم ایران همچنان می‌توانند برای اخذ ویزا به سفارت بریتانیا در امارات متحده عربی و ترکیه سفر کنند افزود: «ما اکنون فعالیت وب‌سایت‌مان را با نام و ساختاری نو و همچنین حضورمان را در شبکه اجتماعی آغاز می‌‌کنیم.»

آقای هیگ با انتقاد از اقدامات جمهوری اسلامی در جهت، به گفته وی، «دشوار کردن راه‌های ارتباط مردم ایران با سایر نقاط جهان»، هدف از این وب‌سایت‌ را اطلاع‌رسانی به مردم ایران و بحث و گفت‌و‌گو با ایرانیان اعلام کرد.

در هشتم آذرماه سال جاری گروهی که رسانه‌های دولتی ايران از آنها به عنوان «دانشجويان بسيجی» ياد می‌کردند به اماکن ديپلماتيک بريتانيا در تهران حمله کردند و به تخریب اموال سفارت و همچنين اقامتگاه ديپلمات‌ها در باغ قلهک دست زدند. به دنبال اين حمله بريتانيا سفارت خود در ایران را تعطیل کرد.

چند هفته پس از تعطيلی سفارت بريتانيا در تهران، ويليام هيگ، وزير امور خارجه این کشور، همچنین اعلام کرد که دولت ايران وب‌سايت سفارت بریتانیا را فیلتر کرده است.

ویلیام هیگ ۲۳ اسفندماه ضمن ابراز تأسف از حمله به سفارت بریتانیا در ایران گفت: «به روشنی روابط بین دولت‌های ما در مرحله سختی قرار دارد، اما تأکید می‌کنم که ما هیچ نزاعی با مردم ایران نداریم... می‌خواهیم که ارتباط بین مردم ایران و بریتانیا ادامه داشته باشد تا در آینده این ارتباط‌ها تقویت پیدا کند.»
XS
SM
MD
LG