لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

تیراندازی مقابل مدرسه یهودیان در فرانسه چهار کشته بر جای گذاشت


پلیس در محل حادثه- تولوز فرانسه، ۲۹ اسفندماه
پلیس در محل حادثه- تولوز فرانسه، ۲۹ اسفندماه
پلیس فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که یک فرد مسلح مقابل یک مدرسه متعلق به یهودیان در شهر تولوز، واقع در جنوب غرب فرانسه، با شلیک چندین گلوله چهار تن، از جمله سه کودک را از پای در آورد و سپس از محل متواری شد.

به گزارش خبرگزاری ها، مقام‌های پلیس در شهر تولوز گفته‌اند که این واقعه کمی پیش از ساعت هشت بامداد رخ داد که در جریان آن یک موتور سوار مسلح مقابل مدرسه یهودیان از موتور‌سیکلت خود پیاده شد و شروع به تیراندازی کرد.

در اثر این تیراندازی یک مرد ۳۰ ساله و دو فرزند سه و شش ساله‌اش و همچنین یک کودک هشت تا ۱۰ ساله کشته شده‌اند. علاوه بر این یک نوجوان ۱۷ ساله نیز به شدت مجروح شده است.

یک مقام پلیس در تولوز به آسوشیتدپرس گفته است: «فرد تیرانداز به هر فردی که مقابلش بود، بزرگ و کوچک، شلیک می‌کرد.»

به گفته این مقام، تیرانداز احتمالا از دو اسلحه استفاده می‌کرده است.

به دنبال وقوع این حادثه، نیروهای پلیس مدرسه را تخلیه کرده و محل حادثه را به محاصره خود در آوردند.
تیراندازی مقابل مدرسه یهودیان در فرانسه
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:43 0:00

نیکلا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه همراه با رییس مجموعه سازمان‌های یهودیان فرانسه راهی این مدرسه شده است.

سخنگوی وزارت کشور فرانسه می گوید که مظنون با موتورسیکلتی تیره رنگ از محل حادثه گریخته است. وی همچنین از شدت گرفتن تدابیر امنیتی در مدارس یهودیان در فرانسه خبر داده است.

تیراندازی روز دوشنبه در حالی اتفاق افتاده است که هفته گذشته یک چترباز نظامی بر اثر شلیک گلوله از سوی یک تیرانداز موتورسوار کشته شد.

۲۵ اسفندماه نیز یک فرد مسلح موتورسوار با شلیک به سمت سه چترباز نظامی دیگر در شهر مونتوبان، در جنوب فرانسه، دو تن از آنان را زخمی و فرد سوم را به شدت مجروح کرد.

پلیس فرانسه در حال بررسی ارتباط احتمالی میان این سه تیراندازی است و تا کنون هیچ‌ اظهارنظری در خصوص امکان تروریستی بودن این حوادث نکرده است.
XS
SM
MD
LG