لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

سفر به ارمنستان؛رقص در کلوپ و الکل آزاد


ارمنستان مقصد سفرهای نوروزی ایرانی‌ها
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:22 0:00
همزمان با آغاز سال جدید خورشیدی تعداد زیادی از ایرانی ها به کشور ارمنستان سفر کردند.
خبرنگار بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، می‌گوید که ایرانی‌هایی که به ایروان سفر کردند، از سپری کردن تعطیلات نوروز در این کشور مسیحی لذت می‌برند.
ایرانی‌هایی که به کشور همسایه خود، ارمنستان سفر کردند، می گویند که آزادی این کشور و نزدیکی آن به ایران آنها را جذب کرده است. آزادی دختران، و دسترسی آزاد به الکل، دلایل سفر ایرانی ها به ارمنستان است.


ارمنستان مقصد سفرهای نوروزی ایرانی‌ها
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:22 0:00

گزارشگر بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، از یکی از جوانان ایرانی که به ایروان سفر کرده، می‌پرسد که برای چه تعطیلات عید را در آنجا گذرانده است؟
این پسر جوان که حدود ۳۰ سال سن دارد، می گوید در ارمنستان آزادی بیشتر است، او و دوستانش می‌توانند بیشتر خوش بگذرانند، دخترها ملزم به رعایت حجاب نیستند، و می‌توانند در کلاپ‌ها برقصند و مشروب بخورند، کارهایی که در ایران امکان‌پذیر نیست.
علاوه بر آزادی نوشیدن مشروب در ایروان، یکی از دلایلی که ایرانی ها را به این شهر جذب می‌کند، برگزاری کنسرت‌های خوانندگان لس‌آنجلسی در این شهر است. در عین حال شهر ایروان نقاط دیدنی زیادی دارد.
یک راننده اتوبوس که مسافران ایرانی را به دیدن مناطق توریستی و دیدنی ایروان می برد، به خبرنگار بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، چنین می‌گوید: ما ایرانی‌ها را به دیدن کلیساها، موزه‌های هنری، مجسمه‌های تاریخی، پارک آزادی و دیگر نقاط دیدنی می‌بریم.
اما امسال تعداد توریست‌های ایرانی به اندازه سال‌های گذشته نیست. کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت هتل‌ها در ایروان باعث شده است که تعداد ایرانی‌هایی که به ایروان سفر می‌کنند، کاهش پیدا کند.
بعضی از مردم ایروان هم می‌گویند که همه مردم این کشور با توریست‌ها میانه خوبی ندارند.
آرلن داوودیان، مدیر یک آژانس مسافرتی در ایروان می‌گوید: ما به راحتی ایرانی‌ها را در کشورمان نمی‌پذیریم. ما درباره مهمان‌نوازی و مهمان‌دوستی خود حرف می‌زنیم، اما در بیشتر مواقع آن رفتاری که با توریست‌های اروپایی داریم را با توریست‌های ایرانی نداریم.
ایران و ارمنستان روابط فرهنگی و سیاسی خوبی دارند. سفر به ارمنستان راحت است و ایرانی‌ها به هنگام ورود به خاک ارمنستان می‌توانند ویزای این کشور را بگیرند.
XS
SM
MD
LG