لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۹

نیویورک تایمز: توقف همکاری شرکت خودرو سازی هيوندای با ايران


شرکت خودرو سازی هيوندای بدون «سر و صدا» همکاری های گسترده خود با ايران، از جمله سرمايه گذاری مشترک در تولید و فروش را متوقف کرده است.

به گزارش روز سه شنبه «نيويورک تايمز»، شرکت خودرو سازی هيوندای به دليل تحريم های بين المللی عليه ايران و برای جلوگيری از قرار گرفتن در فهرست تحريمی شرکت هايی که با ايران همکاری می کنند تصميم به قطع فعاليت و همکاری های خود با ايران گرفته است.

نيويورک تايمز نوشته است که مقام های هيوندای موتور حاضر نشده اند به گزارش اين روزنامه واکنش نشان دهند. مقام های جمهوری اسلامی ايران نيز تاکنون به اين گزارش واکنش نشان نداده اند.

هيوندای که بزرگترين فروش را در بازار اتومبيل ايالات متحده دارد، در فهرست شرکت هايی قرار داشت که از سوی گروه فشاری به نام « اتحاد عليه ايران هسته ای» به همکاری با جمهوری اسلامی متهم اند؛ ولی با اعلام تصميم مديران شرکت کره ای، نام هيوندای از اين ليست خارج شده است.

«اتحاد علیه ایران هسته ای» سال گذشته خواستار توقف همکاری های هیوندای با ایران شده بود.

تحريم های يکجانبه آمريکا عليه ايران و شرکت هايی که با جمهوری اسلامی ايران معامله می کنند باعث شده شرکت های خارجی برای اجتناب از مجازات هايی که آمريکا در نظر گرفته از بازار ايران صرف نظر کنند.

شرکت خودروسازی هيوندای دومين شرکت بزرگ خودروسازی است که طی يک هفته اخير همکاری خود را با ايران متوقف می کند.

شرکت خودرو سازی آمريکايی جنرال موتورز که شریک تجاری شرکت فرانسوی پژو - سیتروئن است، يازدهم فروردين اعلام کرده بود، شرکت پژو – سيتروئن همکاری خود را با ايران متوقف کرده است.

یک سخنگوی جنرال موتورز در این زمینه گفته بود: این شرکت خودروسازی فرانسوی مدتی پيش تصميم گرفت تا توليد و ارسال قطعات به ايران را متوقف کند، درحقيقت چنين تصميمی پيش از شروع همکاری مشترک ما اتخاذ شده است.

اظهارات اين سخنگوی جنرال موتورز در واقع در پاسخ به موج تبليغاتی گروه با نفوذ آمريکايی «اتحاد عليه ايران هسته ای» مطرح شد.

گروه « اتحاد عليه ايران هسته ای» هفته گذشته خواستار آن شد که به دليل اصرار ايران بر ادامه فعاليت های هسته ای، دو کارخانه خودرو سازی جنرال موتورز و پژو معاملات خود با ايران را متوقف کنند.
XS
SM
MD
LG