لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۵

«بازجویان می خواهند فرزندم را با شکنجه بکشند»


حسین رونقی ملکی به دلیل اعتراض به مخالفت مسئولان با مرخصی استعلاجی و ادامه درمانش از روز شنبه در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

او که تاکنون ۴ بار تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته به تشخیص پزشکان یکی از کلیه هایش از کار افتاده و نیاز به جراحی مجدد و پیوند کلیه دارد.

حسین رونقی ملکی که از حدود سه سال پیش زندانیست به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه اینترنتی ایران پراکسی به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

مهتاب وحیدی راد از رادیو فردا در گفتگو با احمد رونقی ملکی پدر حسین رونقی ملکی ابتدا از او پرسیده چرا کار فرزندش به ۵ بار عمل جراحی کشیده شده است؟


please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00
لینک مستقیم

طی مدارک پزشکی با توجه به اینکه حسین که قبلا در سال 88 دستگیر شده بود، در انفرادی بود. در انفرادی او را زیر شکنجه قرار داده بودند و ما که برای ملاقات ایشان رفته بودیم به ما گفت که کلیه هایم شدیدا درد می کند.

ما به مقامات قضایی و به مسئولین زندان اعلام کردیم که ایشان مریض است. کلیه هایش درد می کند. متاسفانه به درمان حسین توجه نکردند.

من بعد از پیگیری های لازم مدارکی به دست آوردم. سی تی اسکن هسته ای در بیمارستان هاشمی خودشان انجام داده بودند را دیدم . یکی از کلیه های حسین از کار افتاده و عفونت داشت. اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این مورد انجام ندادند.

فرزند من سالم بود که اینها بردند زیر شکنجه کلیه هایش را از کار انداختند و از بین بردند.

آقای رونقی، فرزندتان اعلام کرده که از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده، علت این اعتصاب غذا چیست؟ درخواستش چیست؟

ایشان به این خاطر اعتصاب غذا کرده که می گوید اینها می خواهند مرا بکشند.

اگر فرزند من بمیرد مسئول مستقیم این اتفاق سپاه و بازجویان حسین هستند. حسین خواستار است که به او مرخصی داده بشود و او تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

من از مقام معظم رهبری درخواست می کنم جلوی اینها را بگیرند. اجازه ندهند که این کارها را بکنند. خواستارم به این موضوع رسیدگی کنند. جان انسان برای اینها ارزش ندارد؟

شما برای درمان فرزندتان چه اقدام های قضایی انجام داده اید و چه جوابی به شما داده اند؟

ما مدارک پزشکی پسرم را بردیم خدمت آقای دادستان. آقای دادستان نامه نوشتند به زندان اوین که حسین را تحت عمل جراحی قرار دهند.

اما قاضی پیرعباسی در پاسخ به دادستان برای فرزند من اجازه درمان صادر نکرده است.
پزشکان هم برای دادستان نامه نوشته اند که ایشان اگر به زندان برگردد، پیوند کلیه اش موفقیت آمیز نخواهد بود. چون نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد.

باید بیرون از زندان باشد. سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کند. امکانات پزشکی داشته باشد. چرا که آب و هوای زندان با بیماری پسرم سازگار نیست.

بهداری زندان بر اساس مدارکی که موجود است تایید کرده که کلیه حسین از کار افتاده است.
سازمان پزشکی قانونی هم نتیجه را به آقای دادستان اعلام کرده و تایید کرده است که ایشان برای درمان نیاز به مرخصی دارد.

خوب پس با وجود مدارک پزشکی فرزندتان و این نامه نگاری ها در دستگاه قضایی، الان مشکل کجاست؟

مدارک را فرستاده بودند به آقای دادستان. اما بعد از مدتی سپاه و بازجویان ایشان به مرخصی اش موافقت نکردند.

آنها گفته بودند که ایشان فرار می کند. من گفتم اگر پسرم می توانست فرار کند به خارج از کشور، به دست شما نمی افتاد. ما وطنمان را دوست داریم. ما ایران را دوست داریم. ایران تنها مال شما نیست.

بازجویان می خواهند فرزند مرا با شکنجه بکشند. من باز هم اعلام می کنم اگر به زودی به فرزندم مرخصی ندهند، او کشته خواهد شد و مسئول این اتفاق کسانی هستند که به او اجازه مرخصی نمی دهند و قانون را زیر پا گذاشته اند.

من از دادستان تهران، جناب آقای جعفری دولت آبادی، از دادستان کشور، از آقای لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از وزیر اطلاعات ، فرماندهان سپاه و مسئولین جمهوری اسلامی خواستارم به این موضوع رسیدگی کنند و چشمشان را بر این موضوع نبندند. چرا اجازه نمی دهند که پسرم تحت درمان قرار بگیرد؟
XS
SM
MD
LG