لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

متهم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی: کسانی که پشت نظام پنهان شده‌اند چه می‌شوند؟


روزنامه های جام جم، کيهان، رسالت و مردمسالاری گزارش و يادداشت هايی از مراسم « آغاز به کار مجلس نهم » منتشر کرده اند. روزنامه اعتماد از مهدی کروبی رئيس دوره های سوم و ششم مجلس و محمد خاتمی رئيس جمهور دوره های هفتم و هشتم به عنوان غايبان اين مراسم ياد کرده و نوشته در غياب اصلاح طلبان افتتاحيه مجلس نهم به « همايش گروه‌ها اصولگرا » تبديل شد.

روزنامه های تهران امروز، مردمسالاری و ابتکار در شماره هشتم خرداد ضمن انتشار « تهديد مه آفريد امير خسروی متهم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی به افشای فساد مالی مقام های ارشد »، گزارش داده اند که اين متهم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی در دادگاه ضمن اشاره به همکاری دست داشتن شماری از مقام های دولتی و حکومتی از ارتباطات خود با مقام های ارشد از احمدی نژاد تا هاشمی شاهرودی سخن گفته است.

روزنامه شرق گزارش درباره « اعمال سهميه بندی جنسيتی در کنکور کارشناسی ارشد » منتشر کرده و از « سهميه‌بندی جنسيتی در تمامی رشته های ۶ دانشگاه دولتی » خبر داده است.

روزنامه رسالت از « شناسايی ويروس جديدی از خانواده استاکس نت » در ايران خبر داده و نوشته که اين ويروس با نام « Flame»، اهدافی مشابه اهداف « ويروس استاکس نت » را در ايران مورد حمله قرار داده است.

روزنامه ابتکار هم از قول دبيرکل بانک مرکزی گزارش داده که « پرونده انتشار پول‌های درشت روی ميز بانک مرکزی » قرار گرفته و « اسکناس ۲۰ و۵۰ هزار تومانی در راه است. »

در غياب اصلاح طلبان؛افتتاحيه مجلس نهم به « همايش گروه‌ها اصولگرا » تبديل شد

روزنامه های جام جم، کيهان، رسالت و مردمسالاری گزارش و يادداشت هايی از مراسم « آغاز به کار مجلس نهم » منتشر کرده اند. روزنامه اعتماد از مهدی کروبی رئيس دوره های سوم و ششم مجلس و محمد خاتمی رئيس جمهور دوره های هفتم و هشتم به عنوان غايبان اين مراسم ياد کرده است.

روزنامه جام جم گزارش داده که نهمين دوره مجلس شورای اسلامی روز يک شنبه هفتم خرداد ماه با پيام علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و « حضور شخصيت‌های کشوری و لشکری و همچنين سفيران کشورهای خارجی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. »

به نوشته اين روزنامه « محمود احمدی‌نژاد، صادق لاريجانی » روسای دولت و قوه قضائيه، محمدرضا مهدوی‌‌کنی رئيس مجلس خبرگان رهبری، اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، احمد جنتی دبير شورای نگهبان، علی‌اکبر ناطق‌نوری رئيس دوره پنجم مجلس، و محمود هاشمی شاهرودی رئيس سابق قوه قضائيه » و « محمدی گلپايگانی رئيس دفتر رهبر جمهوری اسلامی » در اين مراسم حضور داشتند.

روزنامه جام جم همچنين نوشته که در جلسه روز يک شنبه مجلس نهم که « عليرضا مرندی، مسن‌ترين نماينده راهيافته به مجلس نهم، رياست سنی آن را برعهده داشت »، غلامعلی حداد عادل و علی لاريجانی دو کانديدای نامزدی رياست مجلس نهم در کنار دبير شورای نگهبان و رئيس مجلس خبرگان رهبری در رديف اول نشسته بودند.
به گزارش جام جم « براساس اعلام رئيس سنی مجلس امروز، دوشنبه، انتخاب هيات رئيسه موقت صورت خواهد گرفت تا وظيفه اداره مجلس تا زمان تاييد اعتبارنامه نمايندگان را برعهده داشته باشد » و پس از تائيد اعتبار نامه ها نيز « انتخاب هيات رئيسه دائم برای يک‌سال صورت خواهد گرفت. »

روزنامه اعتماد نيز با چاپ عکسی از محمود احمدی نژاد در کنار اکبر هاشمی رفسنجانی در صفحه نخست شماره هشتم خرداد، نوشته « مجلس نهم بعد از انتخاباتی درون‌گروهی ميان اصولگرايان افتتاح شد و روز يک شنبه ۷ خرداد بازگشايی نهمين دوره مجلس شورای اسلامی عملا تبديل به همايش گروه‌های مختلف اصولگرايی شد. »

به نوشته اين روزنامه « هر چند برخی رسانه‌ها از محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه به عنوان غايب بزرگ مراسم ياد کردند اما او تنها غايب اين مراسم نبود. »

روزنامه اعتماد از مهدی کروبی و محمد خاتمی به عنوان غايبان بزرگ مراسم آغاز به کار نهمين دوره مجلس شورای اسلامی ياد کرده و نوشته « بنا بر رسم نانوشته بهارستانی‌ها در روز افتتاحيه؛ پارلمان ميزبان روسای‌جمهور و روسای مجلس ادوار گذشته است اما پارلمان نهم نتوانست ميزبان (مهدی کروبی ) رييس ادوار سوم و ششم مجلس و ( محمد خاتمی) رييس‌جمهور دوره‌های هفتم و هشتم باشد. »

روزنامه مردمسالاری « ترک جلسه افتتاحيه مجلس نهم از سوی ناطق نوری هنگام سخنرانی احمدی نژاد » را مورد توجه قرار داده و نوشته در مراسم افتتاحيه نهمين دوره مجلس شورای اسلامی « به محض اينکه احمدی نژاد در پشت تريبون قرار گرفت، علی اکبر ناطق نوری رئيس دفتر بازرسی مقام رهبری صحن مجلس را ترک کرد. »

اين روزنامه تاکيد کرده که « ترک جلسه از سوی ناظرق نوری، می‌تواند پاسخی باشد به اظهارات محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۸ » چرا که احمدی نژاد در جريان مناظره با ميرحسين موسوی به « ناطق نوری و فرزندش » اتهاماتی وارد کرده بود.

روزنامه کيهان نيز تيتر يک شماره دوشنبه نوشته که علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی طی پيامی به مناسبت آغاز به کار مجلس نهم بر « وحدت و انسجام ملی در مجلس و همکاری صميمی با قوای ديگر » تاکيد کرده، و خواهان پرهيز مجلس « از چالش های ناموجه » شده است.

ارتباطات مه آفريد اميرخسروی با مقام های ارشد

روزنامه های تهران امروز، مردمسالاری و ابتکار در شماره هشتم خرداد ضمن انتشار « تهديد مه آفريد امير خسروی متهم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی به افشای فساد مالی مقام های ارشد »، گزارش داده اند که اين متهم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی در دادگاه ضمن اشاره به همکاری دست داشتن شماری از مقام های دولتی و حکومتی، از نامه نگاری و ارتباط با محمود احمدی نژاد، جلسه با محمود هاشمی شاهرودی،مصطفی پورمحمدی، علاءالدين بروجردی، درخواست پول از سوی معاونان وزرا،نمايندگان مجلس،و حتی شرط ۱۰ ميليارد تومانی « رابطان وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور با بانک مرکزی » برای دادن مجوز بانک، و البته درخواست دولت و اختصاص يک ميليارد دلار به بانک آريا برای دور زدن تحريم ها، سخن گفته است.

روزنامه تهران امروز در تيتر يک شماره دوشنبه از « تهديد به افشای حاميان فساد بزرگ » خبر داده و نوشته دوازدهمين جلسه دادگاه فساد مالی سه هزار ميليارد تومانی روز يک شنبه در شرايطی برگزار شد که « از يکسو اين جلسه تحت تاثير اعترافات بزرگ دو متهم اصلی عليه ليدر جريان انحرافی و حاميان دولتی فساد بزرگ قرار گرفت » و از سوی ديگر هم « رئيس دادگاه گفت که يکی، دو جلسه ديگر ختم دادرسی را اعلام خواهد کرد. »

اين روزنامه نوشته ضمن انتشار بخش هايی از اظهارات متهمان پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی در دوازدهمين جلسه دادگاه نوشته « اعترافاتی که روز يک شنبه مه آفريد خسروی و خواهرزاده اسفنديار رحيم مشايی عليه ليدر جريان انحرافی کردند،تحولی مهم را در روند دادگاه ياد شده ايجاد کرده است. »

تهران امروز نوشته « مه آفريد تهديد کرد اگر مسئولانی که از من درخواست کمک کرده بودند خود را معرفی نکنند، در جلسه بعدی دادگاه نام اين افراد و حتی مسببان فرار محمود رضا خاوری مديرعامل وقت بانک ملی را معرفی می‌کنم. »

روزنامه مردمسالاری نيز تيتر يک را به دفاعيات مه آفريد اميرخسروی در دادگاه اختصاص داده و از قول وی نوشته « گفتند فرار کن، ولی ماندم. »

به نوشته اين روزنامه، مه‌آفريد امير خسروی متهم رديف اول دادگاه رسيدگی به پرونده فساد مالی،روز هفتم خرداد در دو نوبت صبح‌و بعد‌ازظهر در دادگاه حاضر شد و به دفاع از خود در برابر اتهامات پرداخت، و « در جلسه صبح اسامی تعدادی از مسوولان را به زبان آورد و گفت که به او گفته‌اند فرار کند ولی قبول نکرده است. »

روزنامه مردمسالاری همچنين به نقل از دفاعيات مه آفريد اميرخسروی خطاب به ناصر سراج رئيس دادگاه نوشته « همه شرکت‌های ما سود داشته و ماليات‌ها نيز به صورت کامل پرداخت شده است. چرا پرونده‌های بانکی من را مطالعه نمی‌کنيد؟ فرض کنيد که من را اعدام کرديد، آيا مملکت اصلاح می‌شود؟ کسانی که پشت نظام پنهان شده‌اند چه می‌شوند؟ اين آقايان در اين پرونده همکاری داشته‌اند؟ »

روزنامه ابتکار هم در تيتر يک با تاکيد براينکه «مه‌‎آفريد با تهديد شروع کرد » نوشته « مه آفريد اميرخسروی تنها متهم پرونده اختلاس بزرگ است که با اسم اختصاری "م.آ.ا.خ" معرفی نمی‌شود، او با نام و نام خانوادگی واقعی‌اش در ميان انبوه کسانی که با حروف اول نام و نام خانوادگی‌شان معرفی شده‌اند، به اين معنی است که اتهامات وی آن قدر محرز است که نيازی به پنهان کردن هويتش احساس نمی‌شود .»

اين روزنامه با اشاره به اينکه مه آفريد اميرخسروی « چند ماهی است که در کانون تحولی مهم تحت عنوان اختلاس بزرگ قرار گرفته‌است » نوشته با « گذشت ۱۲ جلسه از دادگاه اختلاس بزرگ » سرانجام مه آفريد اميرخسروی روز يک شنبه در دادگاه حاضر شد و « يک موضوع در سخنانش به شدت خودنمايی می‌کرد و آن تهديد برخی از مسئولينی بود که به گفته وی، بارها با وی مذاکره کردند واز وی کمک می‌خواستند و در اين موضوع نقش داشته‌اند. »

روزنامه ابتکار بخشی هايی از متن دفاعيات مه آفريد امير خسروی را که در آن از شماری مقام های دولتی نامبرده را منتشر کرده و از جمله از قول وی نوشته « برخی از پول‌هايی که به مسئولان داده می‌شد اجباری و برای راه افتادن کارهايشان بود،اگر پول نمی‌داديم سهميه ما کم می‌شد.

۹ ميلياردی که به آقای خ-الف معاون وزير صنايع داده شد برای آن بود که سهميه شمش فولاد مارا کم نکنند » اما « از زمانی که ما گروه ملی فولاد را خريداری کرديم يک سری قصد کردند که نگذارند ما کار کنيم » و « آنقدر کارشکنی ها ادامه داشت تا نامه‌ای را به محمود احمدی نژاد رئيس‌جمهور نوشتم و در آن مشکلات را توضيح دادم و گفتم اگر قرار نيست ما کار کنيم بيت المال را به هدر ندهيد. »

به نوشته اين روزنامه مه آفريد امير خسروی با بيان اينکه « ستاد ويژه تحريم از من خواسته بود که به بخش خصوصی ورود پيدا کنم و به دولت کمک کنم » گفت که « من به رئيس کميسيون سابق امنيت ملی مجلس از فسادهای مالی با باج هايی که از من خواسته شده بود توضيح دادم اما وی فقط سر تکان داد » و « در خصوص باج خواهی به آيت الله شاهرودی نيز توضيح دادم. »

روزنامه ابتکار همچنين نوشته که مه آفريد امير خسروی در دفاعايت خود با اشاره به اينکه « تأسيس بانک آريا برای بحث تحريم مطرح شد و همه مسئولان در جريان بودند و يک ميليارد دلار هم برای اين موضوع در نظر گرفته شد اما هيچ کس شهامت ندارد بگويد در جلسات ساعت ۱۲ نيمه شب چه گذشت » در دادگاه گفت که « يکی از مسئولان با من جلسه امنيتی گذاشت و خودش را مشاور امنيتی موضوع تحريم عنوان کرد و به من گفت برو خارج از کشور شرکت تأسيس کن. »

به نوشته اين روزنامه، مه آفريد امير خسروی همچنين در دادگاه گفت که « رابط وزارت اطلاعات با بانک ملی و نماينده سازمان بازرسی در بانک مرکزی از من ۱۰ ميليارد تومان پول می‌خواستند تا مجوز بانک آريا را به من بدهند » اما « من به هر مسئولی در کشور گفتم که بابا! از من رشوه می‌خواهند تا کارهايم انجام شود تنها سرشان را تکان دادند » و حتی « در خود قوه قضائيه هم مشکل وجود دارد. »

اين روزنامه همچنين نوشته مه آفريد امير خسروی در دادگاه به مقام های ارشدی که با او همکاری داشته اند هشدار داد و گفت « از همين جا خطاب به اين مسئولان می‌گويم تا زمان جلسه بعدی دادگاه يا خودشان موضوع را به رهبر انقلاب بگويند که ما برای کمک به دولت جلو آمده بوديم وگرنه اسامی همه آن ها در جلسه بعد با مدارک افشا خواهم کرد. »

اعمال گسترده «سهميه بندی جنسيتی» در کنکور کارشناسی ارشد

روزنامه شرق گزارش درباره « اعمال سهميه بندی جنسيتی در کنکور کارشناسی ارشد » منتشر کرده و از « سهميه‌بندی جنسيتی در تمامی رشته های ۶ دانشگاه دولتی » خبر داده است.

به گزارش اين روزنامه روز يک شنبه زمانی که متقاضيان مجاز به انتخاب رشته شده در آزمون کارشناسی‌ارشد به دفترچه راهنما مراجعه کردند، در بسياری از رشته‌های علوم انسانی، علوم پايه و فنی مهندسی عبارات « فقط زن » و « فقط مرد » را در مقابل نام رشته‌ها مشاهده کردند، « اقدامی که با حجم بسيار بالای خود تاکنون بی‌سابقه بوده است و اولين بار است که دانشگاه‌های کشور در اين حجم اقدام به پذيرش جنسيتی دانشجويان می‌کنند. »

روزنامه شرق تاکيد کرده که « شش دانشگاه بزرگ و دولتی کشور در تمامی زيرگروه‌های درسی کارشناسی‌ارشد خود اقدام به پذيرش جنسيتی کرده‌اند » و نوشته « شش دانشگاه مادر و دولتی کشور شامل دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، رازی کرمانشاه، علامه‌طباطبايی تهران، لرستان، بوعلی‌سينای همدان و قم » در سالجاری « در تمامی رشته‌های تحصيلی خود دختران و پسران را به طور مجزا پذيرش می‌کنند. »

روزنامه شرق نوشته « اعمال سهميه‌بندی جنسيتی » تا حد بسيار زيادی کيفيت پذيرش در دانشگاه‌های دولتی را تحت‌شعاع قرار می‌دهد چرا که « دانشجويان را نه براساس ميزان کسب رتبه و نمره بلکه با معيار جنسيتی آنها را جذب می‌کنند. »

براساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور از مجموع يک‌ميليون و ۱۷‌هزار داوطلب شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۱، ۵۰۹هزار و ۳۱۷ نفر زن و ۵۰۷‌هزار و ۱۶۹نفر مرد در آزمون ثبت‌نام کردند و تنها ۷۵۸‌هزار و ۱۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر شده و حدود ۳۰۷‌هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

روزنامه شرق با اشاره به اينکه « براساس آمار‌های سال ۹۰درصد قبولی پسران در زيرگروه فنی و مهندسی بيش از دختران و درصد قبولی دختران در زيرگروه علوم انسانی بيش از پسران است » نوشته «اين مساله ثابت می‌کند اعمال سياست سهميه بندی جنسيتی » از سوی وزارت علوم و دانشگاه‌های دولتی و مادر کشور « در زيرگروه علوم انسانی به ضرر دختران و در زير گروه فنی و مهندسی به ضرر پسران تمام می‌شود. »

« شناسايی ويروس جديدی از خانواده استاکس نت »

روزنامه رسالت از « شناسايی ويروس جديدی از خانواده استاکس نت » در ايران خبر داده است.

به گزارش اين روزنامه « مرکز مديريت امداد و هماهنگی عمليات رخدادهای رايانه ای ايران » که از آن به عنوان «مرکز ماهر »، روز يک شنبه « از شناسايی نرم افزار مخربی » خبرداد و اعلام کرد که « به احتمال زياد و با در نظر گرفتن پيچيدگی و کيفيت بالای عملکرد و همچنين اهداف مشابه، می توان آن را محصولی از خانواده استاکس نت و ديوکيو دانست. »

اين روزنامه نوشته که در « بررسی های تخصصی انجام شده طی چند ماه گذشته و در ادامه تحقيقات صورت گرفته از سال ۲۰۱۰ پيرامون حملات هدفمند سازماندهی شده استاکس نت و ديوکيو »، « مرکز ماهر » ضمن انتشار اطلاعات آخرين نمونه از حملات ويروس هايی « از خانواده استاکس نت »، اعلام کرد که « اين حمله توسط بدافزاری که از اين پس با نام Flame (شعله آتش) صورت می گيرد که اين نام برگرفته از محتويات رمزگشايی شده فايل های اصلی بدافزار است. »

به نوشته روزنامه رسالت اين ويروس جديد « پلتفرمی است که قابليت دريافت و نصب ابزارهای گوناگون برای فعاليت های مختلف را داراست » و در حال حاضر « هيچ کدام از اجزای پرشمار تشکيل دهنده اين بدافزار توسط بيش از ۴۳ نرم افزار آنتی ويروس در دسترس مورد شناسايی قرار نمی گيرد. »

« مرکز مديريت امداد و هماهنگی عمليات رخدادهای رايانه ای » در ايران همچنين اعلام کرده که « شماری از قابليت های مهم اين بدافزار شامل انتشار از طريق حافظه های فلش، انتشار در سطح شبکه، پويش شبکه و جمع آوری و ثبت اطلاعات منابع شبکه و رمزعبور سيستم های مختلف، پويش ديسک کامپيوتر آلوده و جستجو برای فايل هايی با پسوندها و محتوای مشخص » و همچنين « تهيه تصوير از فعاليت های خاص کاربر سيستم آلوده با ذخيره سازی تصاوير نمايش داده شده بر روی مانيتور کاربر » و « ذخيره سازی صوت دريافتی از طريق ميکروفن سيستم » است.

روزنامه رسالت به مراکزی و شبکه هايی که در ايران مورد حمله يا آلودگی ويروس Flame قرار گرفته اند، اشاره نکرده اما تاکيد کرده که اين ويروس « از خانواده ويروس استاکس نت است. » دوسال پيش پس از آشکار شدن آلودگی گسترده شبکه ها و کامپيوترها در ايران به « ويروس استاکس نت »،مقام های جمهوری اسلامی اعلام کردند که استاکس نت برای ايجاد « اختلال در فعاليت مراکز هسته ای » طراحی شده است.

اين روزنامه همچنين نوشته « اين بدافزار توسط بيش از ۴۳ نرم افزار آنتی ويروس قابل شناسايی نيست » اما « مرکز ماهر » در ايران « ابزار شناسايی و پاکسازی اين بدافزار » را « تهيه کرده » و « از روز دوشنبه در اختيار سازمان ها و شرکت ها » قرار می دهد.

« اسکناس ۲۰ و۵۰ هزار تومانی در راه است »

روزنامه ابتکار خبر داده که « پرونده انتشار پول‌های درشت روی ميز بانک مرکزی » قرار گرفته و « اسکناس ۲۰ و۵۰ هزار تومانی در راه است. »

اين روزنامه از قول محمود احمدی دبيرکل بانک مرکزی نوشته « بانک مرکزی با ارائه اعداد و ارقام به مجلس و ساير مراجع نياز به اسکناس درشت‌تر را مطرح کرده‌است » و اين نهادها نيز « مخالف اين موضوع نيستند » و « اسکناس درشت بعدی که منتشر خواهد شد، ۲۰ هزار تومانی يا ۵۰ هزار تومانی است. »

دبيرکل بانک مرکزی در مورد انتقاد مجلس نسبت به انتشار « چک چول » توسط بانک مرکزی هم گفته « چک‌پول منتشر شده توسط بانک مرکزی يک ابزار پذيرفته شده‌است که امکان جعل، قبول آن توسط مردم و مشکل پشت نويسی ندارد » و « تا زمانی که بتوانيم مجوز انتشار اسکناس درشت‌تر را از مجلس بگيريم، چاره‌ای جز انتشار چک‌پول‌های بانک مرکزی نيست. »

به نوشته روزنامه ابتکار محمود احمدی همچنين « هزينه چاپ هر قطعه اسکناس را ۵۰ تومان » اعلام کرده است.

XS
SM
MD
LG