لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۷

انتقاد فرمانده نیروی انتظامی از پخش تصاویر خوردن مرغ در تلویزیون


صف مرغ در بوشهر: تصویر از بوشهر نیوز
صف مرغ در بوشهر: تصویر از بوشهر نیوز
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، از پخش تصاویر خوردن مرغ در تلویزیون انتقاد کرد.

در حالی که وعده مسئولان برای پایین آوردن و بهای مرغ متحقق نشده و در برخی نقاط صف‌های طولانی برای خرید مرغ دولتی تشکیل می‌شود، فرمانده انتظامی از پخش تصاویر خوردن مرغ در سیما گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی‌مقدم روز شنبه در همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی گفت: «در فیلم‌ها خوردن مرغ را نشان می‌دهند در صورتی که فردی شاید نتواند آن را بخرد؛ فیلم‌ها امروز ویترین جامعه هستند و برخی افراد با دیدن این فاصله طبقاتی می‌گویند که خودمان چاقو دست می‌گیریم و حقمان را از این پولدارها خواهیم گرفت. صدا و سیما امروز ویترین نشان دادن همه امور در دسترس نیست.»

این در حالی است که نعمت‌‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی وزارت کشور افزایش بهای مرغ را به «گران‌فروشی» و نه «گرانی» ربط داده است.

معاون وزیر کشور در عین حال به کمبود مرغ در کشور اذعان کرده و می‌گوید: «میزان مصرف مرغ در تهران روزانه ۱۲۰۰ تن است در حالی که تهران تنها توان تولید و عرضه ۲۵۰ تن مرغ را دارد.»

وی افزود: «ما برای تامین مرغ مورد نیاز پایتخت مجبوریم مرغ را از استان‌های قم، سمنان، مازندران، قزوین و گیلان تامین کنیم و این استان‌ها بر اساس قانون حق تعیین قیمت مرغ را دارند و ما حق دخل و تصرف در قیمت‌ها را نداریم. اگر مرغ مورد نیاز تهران در خود تهران تامین می‌شد قیمت همان ۵۲۰۰ تومان بود.»

معاون وزیر کشور اظهار داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده که به زودی مرغ از خارج وارد کند و در عین حال گفت سهم تهران در این میان از بقیه استان‌ها بیشتر است. وی همچنین گفت مردم نگران گوشت مرغ برای ماه رمضان نباشند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر بهای مرغ در سطح شهر تهران ۷۲۰۰ تومان و در میدان‌های میوه و تره‌بار ۵۲۰۰ رسیده است.

خبرگزاری مهر می‌افزاید قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور گفته است به زودی «قرارگاه اقتصادی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک تشکیل شود.»

روزنامه همشهری نیز با انتشار گزارشی نوشته است که برخی از مردم برای خرید مرغ دولتی از سه روز جلوتر ثبت‌نام می‌کنند ولی پس از ایستادن در صف‌های طولانی نتوانسته‌اند مرغ خریداری کنند.
XS
SM
MD
LG