لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۴

«مهدی کروبی به همراه ماموران امنیتی به ديدار خانواده خواهرش رفت»


تصویری از یکی از آخرین دیدارهای مهدی کروبی با خانواده اش
تصویری از یکی از آخرین دیدارهای مهدی کروبی با خانواده اش
گزارش ها حاکی است مهدی کروبی که به دلیل حصر خانگی اجازه نیافته بود در مراسم خاکسپاری درگذشت خواهرش شرکت کند، بالاخره به همراه ماموران امنیتی به خانه خواهرش رفته و با فرزندان بازمانده از خواهر دیداری کوتاه داشته و چند ساعتی با آن ها گفت وگو کرده است. همچنین دو خواهر دیگر آقای کروبی هم در این دیدار حاضر بوده اند.

به گزارش سایت سحام نیوز که روز دوشنبه منتشر شده، چهار روز پس از درگذشت زینب کروبی، ماموران آقای کروبی را به منزل خواهرش بردند و فرزندان وی به همراه فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی و دو خواهر دیگر، توانستند با وی دیدار کنند.

سحام‌نیوز پیشتر گزارش کرده بود پس از درگذشت زینب کروبی، خواهر آقای کروبی، وی در مراسمی به خاک سپرده شد اما «حکومت» اجازه حضور وی در این مراسم را نداد.

به دنبال تظاهرات اعتراضی روز ۲۵ بهمن سال ۸۹ در تهران و برخی از شهرهای ایران، مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد حبس خانگی شدند. فاطمه کروبی چندی بعد از این حصر خانگی آزاد شد ولی حصر خانگی سه تن دیگر هنوز ادامه دارد.

آقای کروبی از بهمن‌ماه سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد و بر اساس گزارش سحام نیوز، دو خواهر مهدی کروبی در ایام حصر برادرشان درگذشتند.

در حالی که از حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نزدیک به ۵۰۰ روز می‌گذرد اما بنا بر گزارش‌های منتشر شده و گفته‌های نزدیکان آنها، این سه رهبر مخالفان دولت از بسیاری از امکانات عادی نیز محروم هستند.

گرچه دادگاهی برای مهدی کروبی و میرحسین موسوی تاکنون تشکیل نشده، اما مقام‌های قضایی و اجرایی جمهوری اسلامی، این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری را متهم به برنامه‌ریزی برای اقدام علیه حاکمیت کرده‌اند. اتهامی که از سوی این میرحسین موسوی و مهدی کروبی رد شده است.

آقای کروبی از چندماه پیش توانسته حقوق مختصری همچون «اجازه باز کردن پنجره برای دسترسی به هوای آزاد، قدم زدن در پارکینگ ساختمان و نیز امکان قفل درب آپارتمان» داشته باشد.

اسماعيل گرامی مقدم، مشاور مهدی کروبی پیشتر در گفت وگويی با راديو فردا «حصر خانگی» مهدی کروبی را «سليقه‌ای» دانسته و گفته بود شرايط آقای کروبی در «حصر» نگران کننده است.

آقای گرامی مقدم گفته بود: «قانونی برای حصر خانگی وجود ندارد. حداقل‌‌ همان تجربه حصر خانگی مرحوم آیت الله العظمی حسینعلی منتظری را در مورد ایشان و خانواده‌اش اعمال نمایند یعنی به جای اینکه آقای کروبی به صورت انفرادی در یک خانه اجاره‌ای در حصر باشد، به منزل خودش انتقال یافته و در آنجا به میل حکومت در حصر خانگی بسر ببرد.»

وی افزود: «آقای کروبی در یک آپارتمانی حصر است که اجاره آن را خانواده آقای کروبی پرداخت می‌کنند و واقعا بدعت عجیبی است که زندانی بایستی خود اجاره محل حصر را بپردازد. این شرایط حبس خانگی آقای کروبی و همچنین آقای موسوی و خانم رهنورد هیچ مبنای حقوقی ندارد و صرفا سلیقه حاکمیت است.»
XS
SM
MD
LG