لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۰

ایران هرگونه دخالت در انفجار بلغارستان را رد کرد


فرد مظنون به حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:30 0:00
لینک مستقیم

فرد مظنون به حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس

وزارت خارجه ایران هرگونه دخالت در انفجار اتوبوس گردشگردان اسرائیلی در بلغارستان را رد کرد.

به گزارش ایرنا، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اتهامات اسرائیل در «انتساب انفجار اتوبوس حامل یهودیان در بلغارستان به جمهوری اسلامی ایران را به شدت رد کرد.»

فرد مظنون به حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بورگاس
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:30 0:00
لینک مستقیم
روز چهارشنبه انفجاری در اتوبوس گردشگردان اسرائیلی در فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان روی داد که به مرگ هفت نفر ( پنج اسرائیلی، راننده و بمبگذار) و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

به فاصله اندکی پس از این انفجار، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ایران را متهم به دست داشتن در این انفجار کرد.

روز پنجشنبه، وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد که به این اتوبوس حمله انتحاری شده و تصویری هم منتسب به فرد بمبگذار منتشر شد.

اکنون رامین مهمانپرست، تلویحا این انفجار را به خود اسرائیل نسبت داده و می‌گوید: «رژیم صهیونیستی حتی حاضر است با به خطر انداختن جان افرادی در داخل یا خارج از سرزمین اشغالی، سناریوهای سیاسی خود را پیگیری كند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفت: «رژیم صهیونیستی كه نقش مستقیمی نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای كشورمان ایفا كرده است، برای فرار از توجه جهانیان بر ماهیت تروریستی خود، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر كشورها می‌پردازد.»

به گزارش رویترز، تسوتان تسوتانوف،‌ وزیر کشور بلغارستان، روز پنجشنبه گفت فرد مظنون یک گواهینامه جعلی آمریکایی داشته است.

به گفته وزیر کشور بلغارستان این فرد حدودا ۳۶ ساله بوده و با پوشیدن شلوارک و حمل کوله‌پشتی ظاهری شبیه گردشگران داشته است. وزیر کشور بلغارستان افزود فرد مظنون چهار تا هفت روز پیش از حمله، به بلغارستان آمده بود.

هنوز بلغارستان هویت این فرد را اعلام نکرده و گروه یا کشوری را مسئول این حمله ندانسته است با این حال بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه بار دیگر ایران را مسئول این انفجار اعلام کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه با متهم کردن ایران و حزب‌الله به این حمله گفت: «به نظر زمان آن فرا رسیده است که همه کشورها حقیقت را دریابند و نه فقط اسرائیل: ایران پشت این موج از حمله‌های تروریستی است.»

نتانیاهو اظهار داست کسانی که پشت این حمله بوده‌اند «بهای سنگینی» خواهند پرداخت.
XS
SM
MD
LG