لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

روابط عمومی سپاه: در ۱۵ کشور وابسته نظامی داریم


رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه و لبنان حضوری نظامی در این کشور‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شریف با انتقاد از آنچه «تحریف بخشی از سخنان سرلشکر جعفری» درباره «حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه» نامید تصریح کرد: «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گذشته با هدف حمایت از ملت‌های مسلمان و نیز شرایط خاصی که لبنان و سوریه با آن رو به رو هستند تعدادی نیرو در این کشور‌ها داشته، اما این حضور به منزله حضور نظامی در این کشور‌ها نیست.»

به تازگی محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، درباره حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه و لبنان سخن گفت؛ سخنانی که جنجال آفرین شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جعفری در پاسخ به این سئوال که «ارزیابی جنابعالی از حضور سپاه در سوریه چیست؟ «گفت: «سپاه در گذشته واحدی به عنوان نهضت اسلامی داشت که این واحد به مستضعفین کمک می‌کرد اما در حال حاضر نیروی قدس با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم وظیفه خود را انجام می‌دهد ضمن آنکه در گذشته تعدادی از اعضای این نیرو در لبنان و سوریه حضور داشتند اما این حضور به منزله حضور نظامی ما در این کشور‌ها نبوده و نیست.»

پس از این سخنان جعفری، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان با عضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار کرد و خواستار «توضیح رسمی» تهران درباره این سخنان شد.

به گزارش شبکه‌های خبری لبنان، رکن آبادی بر «تحریف» سخنان جعفری در سانه‌ها تاکید کرد و گفت که منظور جعفری، حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه، با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در چارچوب موازین و عرف بین‌الملل در کشورهای دیگر وابسته نظامی دارد، خاطرنشان کرد: «در این بین هم اکنون در حدود ۱۵ کشور جهان از جمله کشورهای سوریه و لبنان وابستگان نظامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و ارتش جمهوری اسلامی نیز در تعدادی دیگر از کشور‌ها وابسته نظامی دارد.»

معترضان سوری و کشورهای غربی ایران را به کمک به نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ با معترضان متهم می‌کنند.
XS
SM
MD
LG