لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۶

بازداشت ۱۴ ایرانی توسط گارد ساحلی عربستان سعودی


گارد ساحلی عربستان سعودی روز جمعه، ۲۸ مهرماه، ۱۴ شهروند ایرانی را که به گفته مقام‌های ریاض قصد ورود غیرمجاز به خاک عربستان را داشتند در شمال شرق این کشور بازداشت کرد.

به گزارش روزنامه «الشرق»، «خالد خلیفه العرقوبی»، سخنگوی مرزبانی استان الشرقیه عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌ای خبر داده‌است که این شهروندان ایرانی سوار بر قایق وارد منطقه خفجی عربستان در نزدیکی مرز کویت شده‌بودند.

وی افزود که این ایرانیان لباس‌های ورزشی به تن داشتند و بامداد جمعه پس از پیاده شدن از قایق به ساختمان نیمه‌کاره یک هتل در منطقه خفجی وارد شده بودند که گارد ساحلی آنها را پیدا و بازداشت کرده‌است.

به گفته خادل العرقوبی و به گزارش خبرگزاری فرانسه، گشت ساحلی استان الشرقیه سپس اقدام به تعقیب قایقی که این ۱۴ تن را به ساحل رسانده بود کرده و مسئول این قایق را نیز بازداشت کرده‌اند.

به گفته او این قایقران نیز ملیت ایرانی دارد و مشخصات ثبت قایق وی نیز ایرانی است.

سخنگوی مرزبانی ساحلی الشرقیه افزود که این افراد هم‌اینک تحت بازجویی قرار دارند تا انگیزه آنها از ورود به این منطقه مشخص شود.

عربستان سعودی طی خردادماه گذشته ۱۸ ایرانی بازداشت‌شده در آن کشور را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد که این اقدام باعث تیرگی بیشتر روابط میان دو کشور شد.

مناسبات تهران و ریاض در سال‌های اخیر تنش‌های متعدد دیگری را نیز به خود دیده‌است که موضوع تظاهرات سیاسی ایرانیان در حج، شورش شیعه‌مذهبان زیدی در یمن، کمک عربستان به سرکوب شیعیان معترض در بحرین و موضوع «طرح توطئه ترور سفیر عربستان توسط دو شهروند ایرانی در آمریکا» از جمله آنها است.
XS
SM
MD
LG