لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

درخواست احمدی نژاد از رييس قوه قضاييه برای بازديد از زندان اوين


محمود احمدی‌نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، روز شنبه ۲۹ مهرماه در نامه ای به صادق لاريجانی، رئيس قوه‌ قضائيه، خواستار تسريع در «هماهنگی» های لازم برای بازديد او از زندان اوين شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ايرنا، محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ خود خطاب به صادق لاريجانی نوشته است که شانزدهم مهر از طريق وزير دادگستری اطلاع داده است قصد دارد هفدهم مهر از زندان اوين بازديد کند اما مسئولان قوه‌ قضائيه خواستار موکول شدن اين بازديد به روزهای آينده شدند.

محمود احمدی نژاد در اين نامه نوشته است: «مقتضی است دستور فرماييد در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت اين بازديد معمول گردد.»

در حالی محمود احمدی نژاد در خواست رسمی خود را برای بازدید از زندان اوين به رييس قوه قضاييه ارائه کرده است، که پيشتر وبسایت‌ خبری شبکه ایران، وابسته به موسسه دولتی ایران، از ديدار قريب الوقوع رييس جمهور از زندان اوين خبر داده بود.

هرچند شبکه ایران به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که هدف محمود احمدی نژاد بازدید از همه بخش های زندان اوین است، اما در خواست محمود احمدی نژاد برای بازدید از اوین پس از بازداشت علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و رییس خبرگزاری دولتی مطرح شد. علی اکبر جوانفکر هم اکنون در زندان اوین بسر می برد.

روز جمعه به دنبال مطرح شدن در خواست بازديد محمود احمدی نژاد از زندان اوين، علی رازينی، معاون حقوقی قوه قضائيه، گفت، ‌صادق لاريجانی مخالف بازدید محمود احمدی نژاد از زندان نيست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رازينی با اشاره به اين که «مگر رؤسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟» گفت: «جای ریيس جمهور قوه مجريه است و بايد کارهای اجرايی را انجام دهد. زندان های کشور نيز زيرمجموعه قوه قضاييه است و هر کس بايد کار خود را انجام دهد.»

علی رازينی با بيان اينکه زندان جای حساب و کتاب داری است، گفت: اگر کسی می خواهد از زندان بازديد کند بايد قواعد آن را هم رعايت کند چرا که زندان مقرراتی دارد.

پس از آن که مساله بازديد محمود احمدی نژاد از زندان اوين مطرح شد حسن رحيمی، مدير کل روابط عمومی و تشريفات دستگاه قضايی کشور ، نیز در ۱۳ مهرماه در واکنش گفته بود: بازديد از زندان اوين تابع مقررات و ضوابط ويژه ای است.

علی اکبر جوانفکر عصر چهارشنبه، پنجم مهرماه، همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازداشت شد. دادگاه کيفری استان تهران در ۲۵آبان ماه سال گذشته، علی اکبر جوانفکر را به تحمل شش ماه حبس تعزيری به اتهام «نشر مطالب خلاف موازين اسلامی» و شش ماه حبس تعزيری ديگر به اتهام «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی» محکوم کرده بود.
XS
SM
MD
LG