لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۰

کاخ سفيد: توافق آمریکا و ایران برای مذاکره مستقيم صحت ندارد


کاخ سفيد روز شنبه ۲۹ مهرماه در بيانيه ای گزارش روزنامه آمریکایی نيويورک تايمز در مورد توافق میان ايران و آمريکا برای مذاکرات مستقيم و رو در رو درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ايران را رد کرد.

تامی ويتور، سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا، در بیانیه ای که نسخه ای از آن به دست رادیو فردا رسیده، گفته است: «اين که ايران و ايالات متحده برای گفت وگو‌های دو جانبه و يا برای انجام دیدار پس از انتخابات رياست جمهوری آمريکا به توافق رسيده‌اند، صحت ندارد».

گزارش نيويورک تايمز در آستانه سومين و آخرين مناظره میان باراک اوباما و ميت رامنی، کانديدای جمهوری خواهان در انتخابات رياست جمهوری که روز دوشنبه برگزار می شود، منتشر شده است. محور اصلی اين مناظره سياست خارجی آمريکا خواهد بود.

روزنامه آمريکايی نيويورک تايمز روز شنبه در گزارشی به نقل از مقام‌های ناشناس در دولت باراک اوباما، نوشته بود که آمريکا و ايران برای مذاکره رو در رو بر سر برنامه هسته ای ايران توافق کرده اند.

این در حالی است که تامی ويتور اضافه کرده است: واشينگتن همچنان به همکاری با گروه ۱+۵ برای دستيابی به يک «راه حل ديپلماتيک» برای مناقشه هسته ای ايران ادامه خواهد داد.

سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا اضافه کرده است: آمريکا «از همان ابتدا اعلام کرد که ما آماده خواهيم بود تا ديدارهای دو جانبه ای را برگزار کنيم.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:13 0:00
لینک مستقیم


کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در صدد دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح های هسته ای است. ايران با رد اين اتهام می گويد برنامه هسته ای اين کشور صرفا برای تامين انرژی و مقاصد غيرنظامی است.

بريتانيا، چين، فرانسه، روسيه و آمريکا همراه با آلمان، گروه ۱+۵، در تلاشند تا از طريق مذاکره با ايران به راه حلی برای مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی دست يابند.

تامی ويتور همچنين گفته است: باراک اوباما به صراحت اعلام کرده است مانع دستيابی ايران به سلاح هسته ای خواهد شد.

سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا گفت: «همواره هدف ما از تحريم ها اين بوده است تا وارد کردن فشار بر ايران اين کشور را وادرا به اجرای تعهداتش کنيم. اين برعهده ايران است که به تعهداتش عمل کند در غير اين صورت با تحريم های فلج کننده و فشارهای فزاينده روبه رو خواهد شد.»
XS
SM
MD
LG