لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۴

اعتصاب تانکرداران و صف‌های طولانی بنزین در اصفهان


علی یزدانی رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از اعتراض صنفی تانکرداران سوخت و ازدحام مردم در پمپ بنزین‌های شهر اصفهان خبر داده است.

آقای یزدانی روز پنجشنبه به خبرگزاری به ایلنا گفته است که تانکرداران سوخت در شهر اصفهان در اعتراض به میزان کرایه خود برای جابه جایی سوخت، از شب گذشته( چهارشنبه) دست از کار کشیده‌اند و به یک اعتراض صنفی اقدام كرده‌اند.

این فعال کارگری با اشاره ازدحام مردم در پمپ بنزین‌ها اظهار داشت: عدم سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها و وقفه‌ای که در این بین پیش آمده، باعث ازدحام مردم در جایگاه‌های سوخت شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:02 0:00
لینک مستقیم

در همین زمینه پایگاه خبری محلی «اصفهان فردا» عصر روز پنجشنبه گزارش داده است که نفتکش‌های حمل بنزین و گازوئیل طرف قرارداد با شرکت پخش فرآورده های نفتی اصفهان از ساعت ۱۲ شب گذشته(چهارشنبه) تاکنون دست از کار کشیده و تجمع کرده‌اند. بر اساس این گزارش، طبق آخرین اخبار، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در حال مذاکره با این شرکت‌ها برای حل این مشکل است.

گزارش‌ها از صفهای طولانی در پمپ بنزین‌های اصفهان، ادامه اعتصابات تا عصر پنجشنبه و مذاکراه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تانکرداران در حالی منتشر می‌شود که فضل الله کفیل فرماندار اصفهان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که تمام مشکلات «در شب گذشته برطرف شده است».

فرماندار اصفهان گفت که بر خلاف تمام «شایعاتی» که در مورد توزیع بنزین در این شهر وجود دارد، مردم هیچ‌گونه نگرانی در این مورد به خود راه ندهند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمام جایگاه‌های بنزین در استان اصفهان به اندازه کافی بنزین در اختیار دارند و کمبودی احساس نمی‌شود.

تحریم‌های بین‌المللی، افزایش مهارگسیخته تورم ، سقوط چشمگیر ارزش واحد پول ایران، خصوصی‌سازی شرکت‌های خدماتی و صنعتی، عدم پرداخت یارانه تخصیص داده شده به بخش صنعت، همراه با عدم افزایش دستمزدها متناسب با هزینه‌ها یا دیرکرد در پرداخت حقوق‌های ماهانه، همچنین عدم امنیت شغلی، همواره موجب اعتراض کارگران در ایران بوده است.

اردیبهشت ماه سال جاری علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ۹۸ درصد از جایگاه‌های بنزین و نفت گاز کشور به طور کامل در اختیار بخش خصوصی است که این میزان در خصوص جایگا‌ه‌های سی ان جی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت آقای ضیغمی در ادامه گفت که اداره پالایشگاه‌هایی که در حال واگذاری به بخش خصوصی است در اختیار دولت نیست و تمام هزینه‌ها توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند و ما تا زمان اعلام عدم نیاز، همکاری‌مان را با بخش خصوصی ادامه خواهیم داد.

با این حال، فرماندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با رد اختلالات بوجود آمده در عرضه بنزین در جایگاه‌ها بخاطر اعتصاب تانکرداران، تاکید کرد که مسئولان شرکت نفت نیز برای جلوگیری از ایجاد هر گونه شبهه بهتر است خود برای جوابگویی پیش‌قدم شوند و جلوی هرگونه سوء‌استفاده (رسانه‌ها) را بگیرند.

آقای کفیل صف‌های طویل در جایگاه‌های عرضه سوخت را به «شایعات درباره کاهش عرضه سوخت» منتسب کرد و با بیان اینکه برخی از مردم در حال حاضر «برای رفع نگرانی‌ها» در صف‌های بلند سوخت‌گیری، چند ساعتی وقت خود را از بین می‌برند، اظهار کرد: به این گروه از شهروندان پیشنهاد می‌کنیم که بدون نگرانی از آینده بنزین، زندگی عادی خود را ادامه دهند.

وی گفت: زمانی که تنها اندکی ناهماهنگی‌های جزیی، در سوخت اصفهان اختلال به وجود آورده است به طور حتم دلیلی برای بزرگ‌نمایی این موضوع وجود ندارد.
XS
SM
MD
LG